Karoseria
: Korozja dolnych rantów drzwi - niezbędne poprawki. Temat chyba nie do uniknięcia.
Inne
: Kolektor ssacy - plastikowe klapki grożacę zerwaniem i uszkodzeniem silnika.
4,0
Całokształt
Generalnie byłem z auta zadowolony. Dobry silnik, świetne zawieszenie i duża przestrzeń. Wady oczywiście wspomniane wcześniej, ale całokształt raczej pozytywnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie było powodów do narzekania, dość zrywny i elastyczny.
4,0
Skrzynia biegów
Przy zimnym silniku od czasu do czasu wsteczny trzeba było wrzucić dwa razy . Poza tym bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Doskonałe zawieszenie, perfekcyjnie trzyma się drogi i reaguje na ruchy kierownicą. Chyba największa zaleta auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu nieco trzeba było się przyzwyczaić, ale w normie.
5,0
Ergonomia
Łatwo było znaleźć korzystną pozycję za kierownicą, przełączniki i przyciski łatwe do opanowania już zaraz po pierwszym kontakcie z autem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewał, wydajna klima i świetny patent w postaci podgrzewanej przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, więcej niż oferuje bezpośrednia konkurencja.
4,0
Wyciszenie
Przy wyższych obrotach silnik nieco głośny, ale nie było to szczególnie uciążliwe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście: trudno zejść poniżej 10l/100. Na trasie za to można było sobie odbić - udawało się osiągać 6,2l/100. Ceny części zamiennych w normie - poszperawszy w hurtowniach i sklepach online dostać można przyzwoite zamienniki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Moje auto miało przebieg 196000 i drobiazgi zaczęły nie domagać. Pękające wężyki, odpadające zapinki, świerszcze. Najbardziej bolały mnie jednak ogniska korozji (dolne ranty drzwi).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1) Słynne klapki w kolektorze dolotowym. 2) Trudne do zdiagnozowania stukanie - winnym okazał się napinacz.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW
[l/100km]