No cóż, dobry samochód z wyższą niż przeciętna awaryjnością. Nie mam do niego stosunku emocjonalnego - taki przeciętniak, oprócz jednej rzeczy podwozia - przy wyborze auta należy zawsze przejechać się Mondeo, to dobry punkt odniesienia.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1,8 niestety jest zbyt słaby do auta, moc rozwija ciekawie: w miarę dobrze się zbiera z niskich obrotów, ale w okolicach 5 tys. przestaje właściwie ciągnąć i oprócz hałasu nie generuje niczego ciekawego, brakuje takiego ewidentnego przyrostu mocy w okolicach 4 tys. obrotów jak zwykle jest to spotykane w 16 zaworowych silnikach Na plus cichy i elastyczny (ze stałą prędkością da się jechać na 5 biegu 50 km/h).
4,0
Skrzynia biegów
Taka skrzynia dla faceta, chodzi dosyć ciężko ale pewnie (mi bardzo odpowiada), czasem przyhaczy. Zestopniowanie niezłe, jak dla mnie 2 i 3 mogłaby być trochę dłuższa.
5,0
Układ jezdny
Nic nowego nie wniosę do innych opinii, samochód do szybkiej i pewnej jazdy po zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie najgorzej do tyłu przydałyby się czujniki.
4,0
Ergonomia
Typowo niemieckie rozmieszczenie wskaźników, prosto i na temat. Sterowanie radiem przy kierownicy - za nisko czasem stukam kolanem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik. W zasadzie działa jak w każdym samochodzie, normalnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu wszystko ok: i wewnątrz kabiny i bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Silnik jak pisałem cichy, zawieszenie nie hałasuje, ale ogólnie w kabinie głośność przeciętna dla klasy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj jestem bardzo zaskoczony na plus. Auto jest bardzo ekonomiczne. W zasadzie jeżdżę tylko w Warszawie i czasem poza ale mimo to samochód bardzo mnie zaskoczył.
3,0
Stosunek jakość/cena
Trudno się do tego odnieść myślę, że koszty jakie poniosłem są akceptowalne.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety samochód ogólnie jest dobry ale jego awaryjność to niestety chyba poniżej ogólnej średniej, może mam pecha.
Zacieranie klocków w zaciskach, uszkodzone ogrzewanie przedniej szyby (grzeje 1/3 włókien), przepalające się pozycyjne, korozja listew przyszybowych górnych(można wymienić - 100 PLN sztuka, pękanie mocowania linki hamulca ręcznego.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kontynuując:
- sprzęgło kompletne (chyba trochę za wcześnie, dodam że nie jest to mój pierwszy samochód i raczej już wyrosłem z wyścigów itd)+ przeguby (uszczelniacze itd)
- EGR
- napinacz osprzętu
- belka tylna (rozwulkanizowanie sworzni koszt 1800 PLN
- końcówki drążków, stabilizatory
- kolektor dolotowy (hałasujące słynne klapki)
- korozja dolnych krawędzi drzwi, pod listwami uszczelniającymi
Na plus należy dodać, że nigdy nie zatrzymał się w trakcie jazdy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW
[l/100km]