Układ hamulcowy
: Przyspieszenie ma słabe, ale możesz poprawić czas okrążenia spóźnionym hamowaniem. Zawieszenie rewelacja, ale akurat to mnie nie zaskoczyło bo o tym sie już mówiło.
4,0
Całokształt
WG. Top Gear najlepiej jeżdżący pojazd klasy średniej ( wyłączając marki premium ). Zakręty to frajda, bardzo neutralny i przewidywalny.
Silnik bezawaryjny i bezobsługowy do znudzenia
i nieco przymulony.
Kabina większa niż u konkurencji.
Brzydki samochód z doskonałymi hamulcami, sprawdźcie testy porównania.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik nienaprawiany, nieremontowany, niepsujący się, bez paska rozrządu, nietuningowany - nuda. Do spokojnej jazdy wystarcza, jak chcesz szybciej, to wysoko go musisz trzymać. Elastyczności nie odnotowano. Dźwięk silnika bardzo nierasowy, ale nieuciążliwy. Niewątpliwą zaletą jest to że nagrzewa się już w 2 minuty.
4,0
Skrzynia biegów
Spełnia swoją funkcję.
5,0
Układ jezdny
WG. Top Gear najlepiej jeżdżący pojazd klasy średniej ( wyłączając marki premium ). Zakręty to frajda, bardzo neutralny i przewidywalny.
Sprawdźcie na youtube, tym sie driftuje pomimo przedniego napędu !
Komfort
3,0
Widoczność
Pierwsze wypusty miały małe lusterka zewnętrzne.
poza tym ok.
3,0
Ergonomia
Fotel kierowcy ma jakiegoś garba na wysokości łopatek. Po pół roku sie przyzwyczaiłem. Teraz zwyrodniałem i sie do tego dopasowałem, nawet długa wycieczka jest do wytrzymania.
Pozostałe siedzenia są ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik się nagrzewa w 2 minuty do 90 st, więc od razu szyby odparowują .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Konkurenci mają mniej.
3,0
Wyciszenie
CB powyżej 170 już nie słychać .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto zaskakująco ekonomiczne przy prędkościach autostradowych, spala 9 l trzymając buta w podłodze (160-200 km/h)
Istnieje przekonanie, że do tego motoru nie należy montować LPG, jednak kilka lat temu w jakimś miesięczniku motoryzacyjnym czytałem test Mondeo 1.8 125 PS z LPG i 50 tys km przejechał bez szwanku !!
Ja jednak za często zmieniam samochody i mi sie montaż LPG nie opłaci.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto z silnikiem 1.8 można odkupić nawet po przedstawicielu handlowym. Jest niezatapialny, niezepsuwalny. Czego nie można powiedzieć o delikatnych dieslach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 8 lat się popsuł spryskiwacz, siłownik zamka centralnego i radio (wymienione w serwisie na gwarancji)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wzór do naśladowania - nic sie nie dzieje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW
[l/100km]