Zawieszenie
: Mój pierwszy Ford i zaskoczenie: Mondeo niewiele brakuje we własnościch jezdnych do aut z górnej półki (Audi), natomiast konkurencję ze swojej klasy zostawia daleko w tyle.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Podobno w wersjach przed liftingiem wychodzi rdza na tylnych drzwich. Moje auto jest po liftingu i zero rdzy
Zawieszenie
: Trzeba uważać czy nie zdziera opon - wielowahaczowe zawieszenie wymaga wtedy regulacji. O dziwo w moim aucie nie zauważyłem tych problemów.
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto. Nigdy nie zawiodło. Przemierzało Polskę i część Europy bez jakichkolwiek problemów i niespodzianek.
Ford robi duże postępy.
Dobry silnik (diesle podobno tak dobre nie są). Zawieszenie miodzik jak na tą klasę. Plastiki kokpitu b. dobre. Reszta też dobra. Na tle pozostałych aut które użytkuję Mondeo wypada bardzo przyzwoicie.
Żeby nie było wątpliwości: nie jestem fanem tej marki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cudowny szmerek spod maski. Wiadomo benzyna. Żadnych problemów z motorem, poza wpadką z cewką zapłonową.
5,0
Skrzynia biegów
Jest O.K.
5,0
Układ jezdny
Bomba. Pięknie trzyma się drogi, w zakrętach szczególnie górskich jak przyklejony. Komfort zadawalający. Wytrzymał jazde po drogach połowy Europy Południowej, zaliczając bez problemów nawet drogi Rumunii i Bułgarii (kto był, wie o czym mówię).
Komfort
4,0
Widoczność
Jest przyzwoicie. Podgrzewana szyba przednia wymaga przyzwyczajenia w czasie nocnej jazdy. Ale za to rozmrożenie szyb na postoju zimą trwa bardzo krótko (podgrzewana szyba plus klimatronik z funkcją MAX). Widoczność do tyłu mogła by być lepsza.
4,0
Ergonomia
Diody przeciwmgielnych mogły by być na desce rozdzielczej. Ale ich dziwne umiejscowienie to nie rzadkość. We VITO to nawet nie rozróżniam czy pali się przód czy przód z tyłem (przeciwmgielne), o ich umiejscowieniu nie wspomnę, bo nie ma ich w ogóle w zasięgu wzroku.
Na tle konkurencji jest O.K.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dopracowane. Klimatronik plus podgrzewana szyba tył i przód, plus szybkie nagrzewanie silnika zimą dają efekty. Latem chłodzenie bez zarzutu. Sprawdzone w temperaturach rzędu 40 -42 stopnie w czasie zeszłorocznych upałów na południu Europy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największa przestrzeń w tej kategorii cenowej.
4,0
Wyciszenie
Jest O.K. Trochę słychać szum opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak duże i ciężkie auto to spalanie jest przyzwoite. W mieście pali za dużo. 10,5 do 11 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry przelicznik cena/jakość.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektrozamek bagażnika - na gwarancji.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Tylko lać paliwo, zmieniać filtry i olej i jeżdzić.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 110KM 81kW
[l/100km]