Ok ale bez rewelacji jeżeli chodzi o niezawodność auta, wprawdzie nigdy nie stanęło na drodze, ale denerwują drobiazgi. Plus za rewelacyjne zawieszenie ze sprężynami H&R - trochę twardo ale zakręty łyka jak proste odcinki drogi, dynamiczny silnik, minus za żle zestopniowana skrzynię - nastawy na ekonomię i autostradę. Peugeot 406 2.0 mojego znajomego ma krótszą piątkę niż mondeo 4, ale za to pali więcej niż moje auto z 2.5 L silnikiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy i elastyczność ok. dzięki zmiennym fazom, dość małe spalanie jak na tę pojemność silnika i masę auta (kombi)
minus za parujące szyby - winę za to ponosi wewnętrzny filtr przeciwpyłkowy, plus za el. podgrzewaną przednią szybę
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca z przodu i z tyłu, doskonały na dalekie trasy
4,0
Wyciszenie
Czy jedziesz 160 czy 230 km/h praktycznie brak różnicy, można spokojnie rozmawiać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
padają el. włączniki podnoszenia szyb i siedzeń, często pada radiowe sterowanie centralzamkiem
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
"+" za trwałe zawieszenie, "-" za szybko padające orginalne tarcze hamulcowe, szybko się przegrzewają, rada założyć tarcze Brembo, 130 tyś. padło sprzęgło, kiepskie ASO w Trójmieście, jedno naprawią drugie popsują