Inne
: Duza przestrzen - wielkie auto, pewnei sie prowadzi, idealne na rodzine z bagazami.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja. Potwornosc - szybko lapie, duzo kosztuje.
Zawieszenie
: Polskie drogi daja w kosc. Na szczescie czesci tanie.
Inne
: Stacyjka, zamki, kluczyki - scieraja sie i zuzywaja, srednio 100-200 pln naprawa jednego elementu.
4,0
Całokształt
Dobre autko na trase w 3-4 osobowej ekipie. Nie jezdzic po miescie - malo ekonomiczne rozwiazanie. Przyzwoita jakosc technicznej sprawnosci pojazdu. Wkurza rdzewiejaca karoseria. Jak to ford - seryjnie ogrzewanie przedniej szyby - rewelacja w zimie. Do jazdy po miescie kupie oszczedniejsze autko, ale dla kogos, kto przejezdza z umiarkowanie stala predkoscia odcinki 20-30km jednym ciagiem z pasazerami - wciaz sie nadaje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2,0 to najlepsze rozwiazanie dla Mondeo. Zapewnia dynamiczna jazde, w miescie malo oszczedna, w trasie i oszczednie i bezpiecznie. W trasie wyprzedzanie bez stresu, demon szos to takze nie jest - najlepiej \"buja\" sie do przodu miedzy 3,5 a 4,5 tys obrotow (najwiekszy moment obrotowy jest dosc wysoko, ale to cecha takze nowych Fordow z benzyna - Focusy z 2008-2009 maja tak samo). Jest taki akurat mocny do szybszej jazdy kiedy trzeba i \"cruisingu\" przez reszte czasu.
4,0
Skrzynia biegów
Poprawnie. W 13-letnim aucie czasem zgrzytnie, ale generalnie chodzi bez zarzutu. Nie byla remontowana.
5,0
Układ jezdny
Pewnie sie prowadzi. Autko ze wspomaganiem i z naprawionym zawieszeniem.
Komfort
5,0
Widoczność
Duze szyby. Tylne troche mniejsza, ale lusterka boczne pomagaja. Do ogromnego kupra mozna sie szybko przyzwyczaic.
5,0
Ergonomia
Cacy. Podlokietnika i miejsca na kubek mi tylko brakuje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje rade latem (AC) i zima.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duze auto, duzy bagaznik, wygodnie. Rodzina, pies, bagaze i trup jeszcze do bagaznika - wejda spokojnie.
4,0
Wyciszenie
Powyzej 130km/h slychac halas w kabinie mocno, do tej predkosci przyzwoicie, choc oczywiscie auta z lat 2003+ miewaja w tej klasie zdecydowanie lepsze wyciszenie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zdecydowanie nie auto na miasto. Uruchomienie, kilka kilometrow, gaszenie + dynamiczna jazda+klimatyzacja - 12-13l/100km. Za to trasy - rewelacja, srednio 7,3 - 8 l/100 (nawet z klima), co jest malo przy silniku 2,0. Podsumowujac - auto dla cykli mieszanych z minimum 20km odcinkami na jednym uruchomieniu ze stala predkoscia jazdy.
Czesci: Zamienniki przyzwoitej jakosci tanie, naprawy w rozsadnych cenach.
4,0
Stosunek jakość/cena
W 2010r Mondeo z 1997 jest warte jakies 3-3,5 tys roku - za te cene kupujcie smialo. Te autka beda mialy rdze, chyba, ze byly garazowane. Najwazniejsze, by silnik, zawieszenie, skrzynia biegow i elektryka dzialaly.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
plastikowe zderzaki - pekaja od byle dotkniecia, a wymiana kosztuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najwiekszy problem - korozja. Uwaga na zamki, kluczyki, stacyjki - scieraja sie i psuja, naprawa u fachmana to srednio 100-200 pln za element (jezeli musi rozebrac i doszlifowac elementy stacyjki starte od przekrecania).
Ponadto w 13-letnim aucie po 5-6 latach jazdy po polskich drogach bez garażowania czesci zawieszenia sukcesywnie wymagaja wymiany. Na pocieszenie dodam, ze to pierwsza wymiana czesci montowanych fabrycznie - laczniki, sprezyny amortyzatorow, koncowki drazkow (uklad kierowniczy)... Na szczescie czesci sa tanie. Na tak leciwe auto bez garazowania wytrzymalosc poprawna.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 130KM 96kW
[l/100km]