To auto z pewnością godne polecenia każdemu, kt oszuka bardzo dużego, komfortowego i niekoniecznie najdroższego samochodu. Radość z jazdy jest spora (dla osób bez sportowego zacięcia oczywiście) a plusy skutecznie przesłaniają te kilka minusów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dosyć wysoka kultura pracy silnika (jak na lata 90-te to wręcz rewelacja) i niezła elastyczność (chociaż mogłoby być lepiej). Poza tym silnik bardzo mało awaryjny. Niestety spalanie - bez rewelacji.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie wszystko OK, nie ma z nią problemów, nie występują wycieki, poszczególne elementy wykazują niewielkie zużycie. Skok lewarka jest krótki, biegi wchodzą precyzyjnie. Minusem jest to, że z czasem pierwszy bieg wchodzi coraz ciężej (przy czym nie ma to nic wspólnego np. ze zużyciem sprzęgła).
5,0
Układ jezdny
Tutaj zdecydowanie super - zawieszenie zapewnie naprawdę bardzo duży komfort, większy niż niejedna dzisiejsza limuzyna, przy jednoczesnym dobrym trzymaniu na zakrętach. Odpowiednia sprężystość (nie za duża) ułatwia skuteczne hamowanie. W słynącym z układu jezdnego Focusie zawieszenie niewiele się zmieniło - to najlepszy dowód.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność sprawia, że mimo pokaźnych gabarytów samochodu parkowanie nie stanowi większego problemu.
4,0
Ergonomia
Generalnie wszystko dobrze pomyślane, dobry dostęp do wszystkich przełączników i niemal intuicyjna obsługa. Wielki minus za umieszczenie włącznika świateł awaryjnych przed kierownicą - aby komuś "podziękować" trzeba się nieżle nagimnastykować.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sam nadmuch w porządku, jednak w porownaniu z innymi samochodami, nagrzewnica nie jest zbyt wydajna, co przekłada się na dosyć długi czas oczekiwania na nagrzanie się powietrza (oczywiście nie dotyczy to modeli z klimatyzacją). Ogrzewanie tylnej szyby szybkie i skuteczne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szóstka z plusem - tyle przestrzeni na nogi z przodu znajdziemy chyba dopiero w Maybachu :) Z tyłu oczywiście nieco gorzej ale też super. Klasa sama dla siebie.
5,0
Wyciszenie
Auto naprawdę świetnie wyciszone, w drzwiach, masce itp. producent napchał tyle materiałów wygłuszających, że to poprostu musi działać :) W czasie jazdy jest naprawdę cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę w 90% po mieście, dlatego moje Mondeo poniżej 10 l/100 km nie zejdzie. Nie ma co się dziwić, w końcu to 1,8 l a samochód swoje waży (ja również :) . Jednak koszty napraw i części w serwisach Forda są skandaliczne (lusterko - 500 zł, zderzak tylny - 1500 zł, mieszek na lewarek - 150 zł, rozrząd - prawie 800 zł) - to ceny bez montażu... Chwała Bogu za istnienie zamienników i używanych części.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonały stosunek jakości do ceny wynika stąd, że pierwszej generacji Mondeo (1993-95) można kupić z pełnym wyposażeniem do 14 tys., a drugiej generacji (1995-2001) również z pełną opcją do 25 tys. Jakośc wykończenia i blachy jest naprawdę wysoka, to samochód, który umiejętnie eksploatowany będzie służył długie lata.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi czasem lubią o sobie przypomnieć, ale nie należy oczekiwać cudów po 11-letnim aucie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 115KM 85kW
[l/100km]