Rynkowa wartość auta - około 5000zł. Nie jest to samochód nowy, ale pewny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jedyny problem był z przepustnicą - po wyczyszczeniu jest dobrze. Jak na 90KM silnik dość elastyczny (mom. obr. około 140Nm).
4,0
Skrzynia biegów
Czasem są problemy z wrzuceniem 3 biegu (przy wysokich obrotach). Długie przełożenia.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobre zawieszenie - świetnie trzyma się drogi. Bolączka - z przodu opony są nierównomiernie zużyte.
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba widoczność do tyłu (sedan). Do przodu - ok
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak klimatyzacji, trzeba również pilnować, aby filtr przeciwpyłkowy się nie zapchał (wymiana co 15000km)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Cichy również przy prędkościach 140-160km/h. Przy wysokich obrotach silnik dość głośny, ale nie przeszkadza zbytnio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie części, większość napraw można wykonać samemu. Przykładowo - tłumik środkowy i tylni - 210zł - wymiana 70zł
Łożysko koła przód - 105zł - wymiana samodzielna. Kierunkowskaz przód - 20zł ;-).
Przeglądy we własnym zakresie. Brak zużycia oleju (syntetyczny).
5,0
Stosunek jakość/cena
Szczerze - wolę jeździć starym mondeo niż 2-3 letnim autkiem segmentu B, które nadal oferuje dużo mniejszy komfort, a kosztuje 4x więcej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód ma 12 lat. Przejechałem nim 45000km w póltora roku. Koszt wszystkich napraw z częściami - około 1500zł (łącznie z wymianą pęknętej szyby przedniej - 350zł)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek uniemożliwiających jazdę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]