Układ elektryczny
: Akumulator szybko tracący swoje Zastosowanie.
3,0
Całokształt
Całokształt Forda oceniam na dostateczny. Przez cały okres użytkowania naprawiłem i wymieniłem w sumie prawie wszystko. Musiałem trafić na taki egzemplarz, który nauczył mnie pokory, dzięki czemu znam większość odgłosów zużytych części i usterek. Dosyć dużym minusem jest szybkość rozładowywania akumulatora, zimą to katorga. Jest stały prąd, który negatywnie wpływa na użytkowanie.
Z plusów to duża przestrzeń dla pasażerów i w bagażniku, niezawodność skrzyni biegów, dosyć trwałe materiały wykończeniowe (tapicerka i nietrzeszczący kokpit), niskie spalanie w trasie jak na dużą masę.
Wrażenia
3,0
Silnik
Oszczędny, mało zwinny, ale to przez ilość kM i masę. Podczas mojego użytkowania miałem poważne naprawy silnika itp., które wiadomo, że są kosztowne. Taki egzemplarz, znajomi, z takim modelem nie mieli takich problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bez zarzutu. Przez cały okres użytkowania nie miałem z nią problemu. Nie przeciąga biegów, ma dosyć krótki skok.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny dosyć dobry, niestety duży promień skrętu.
3,0
Karoseria
Drobne otarcia bardzo widoczne. Korodujące progi.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność. Duża odległość do szyby dla kierowcy, to dla mnie duży plus, szyba olbrzymia i małe ramki.
3,0
Ergonomia
Mała pojemność silnika i kM to i słaba ergonomia. Pod górkę ciężko wyprzedzić lub przyspieszyć, auto raczej do spokojnej jazdy. Obecnie chyba dobrze by się sprawdziło dla robotników.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie dosyć dobre, do momentu kiedy się nie zepsuło. Podczas sprawności, szybko udało się osiągnąć zamierzają temperaturę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń olbrzymia, jest to chyba największy plus tego auta. Bez problemu można jechać w 5 osób z bagażami i każdy ma swoją przestrzeń.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie dosyć słabe. Najbardziej odgłosy zawieszenia i silnika diesla dostawały się do środka. Czuć było wiek auta i to, że produkcja trzymała się bliżej wieku 20.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części przyzwoite, powtarzając się, u mnie koszty utrzymania były dosyć duże, przez częste naprawy. Każda zepsuta część, ciągnęła następną, więc szybko trzeba było reagować. Dla samochodu diesla, gdzie zadanie jest pokonywanie dużych tras to trochę słabo, aby auto stało często w warsztacie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zadbane egzemplarze są w stosunkowo niskich cenach, przez lata użytkowania ceny nie spadały.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko opisane wyżej.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
-Pęknięcie paska rozrządu 30tys (1rok. od wymiany), w tym uszkodzenie tłoków i cylindrów wraz z głowicą.
-Pęknięcie uszczelki pod głowicą, ok. 3 lata po ww naprawie.
-uszkodzona turbina.
-rozrusznik.
-akumulator wymieniany średnio co 2/3 lata.
-problemy z żarówkami i elektryką.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 90KM 66kW
[l/100km]