Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo II Kombi

Mowad, 9 lat temu
Silnik 1.8 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 350 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001 - Oceń swoje auto
2,92
31% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Trwały, mimo dużego przebiegu nie było problemu z wyciekami czy zużyciem oleju, odpalał też bez problemów. Tylko ma słabą elastyczność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Co chwilę padał jakiś czujnik.
Karoseria : Korozja na progach, podłodze i tylnej klapie.
Zawieszenie : Nawet w pełni sprawne jest głośne
2,0
Całokształt
Auto duże więc wygodne, ale ilość drobnych usterek skutecznie zniechęca do pozostania przy tej marce. Plus słaba blacha.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik diesla w tym fordzie ma bardzo dziwny zakres użytecznych obrotów, jednakże jak się trochę człowiek wjeździ i nauczy się, że trzeba ruszać z nieco wyższych obrotów, a w mieście redukować na czwarty bieg to jeździ się całkiem znośnie. Braki w elastyczności nadrabia bezawaryjnością.
3,0
Skrzynia biegów
Ze skrzynią nie miałem, żadnych problemów, biegi wchodziły bez zgrzytów, nie było wycieków, ale można było ją lepiej zestopniować, przy 50km/h w mieście trzeba redukować do 4 biegu, bo diesel wyraźnie się męczy.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość sprężyste, nie jest to kanapa na kołach, ale przez to nieźle trzyma się drogi. Niestety dość głośne, pomimo że nie ma żadnych luzów.
Komfort
4,0
Widoczność
Mimo dużych gabarytów nie ma problemu z oceną odległości do przeszkody.
2,0
Ergonomia
Ogólnie wszystko pod ręką jak większości samochodów, z zalet - wygodne jest sterowanie radiem z kierownicy, z upierdliwych wad - podłokietnik zbyt cofnięty do tyłu przez umieszczenie dźwigni ręcznego, brak półeczek w konsoli środkowej, za to jest zupełnie nieprzydatny twór przypominający półkę z boku fotela przy drzwiach. Kieszenie w drzwiach malutkie jak na tak duży samochód.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
O ile klimatyzacja jest sprawna to nie ma problemu z wychłodzeniem wnętrza, ogrzewanie trwa chwilę, ale to raczej z powodu dłuższenia nagrzewania się silnika diesla.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W aucie tych gabarytów można by było się spodziewać więcej miejsca dla kierowcy. Ale pasażerowie mają wystarczająco dużo przestrzeni, żeby podróżować komfortowo, zarówno ci z przodu jak i z tyłu.
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika jest niezłe, ale pozostałe hałasy przedostają się do wnętrza, hałasuje wiatr i słychać głośną pracę zawieszenia.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pojedyncze części może nie zbyt drogie, ale przy tak dużej częstotliwości drobnych usterek uzbiera się całkiem pokaźna kwota. Do tego dochodzi w dieslu stosunkowo częsta wymiana rozrządu, który do najtańszych nie należy, także regeneracja pompy wtryskowej generuje spore koszty.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ceny są niewygórowane jak za tak wyposażone samochody, ale niestety nie wzięło się to z kosmosu. Są tanie bo awaryjne.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnia jedna drobna usterka w tygodniu to chyba słaby wynik. Bardzo słaby.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdarzyła mi się usterka, która unieruchomiła by samochód, więc w tej kategorii jest znośnie.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mondeo II Kombi