Silnik
: 216.000 km, a nie ma śladu wycieku. Moja żona mogłaby usiąść na silniku w sukni ślubnej :-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Przy takim przebiegu... zrobiłem klocki tylne
Inne
: Przedni wydech, ale w każdym tłumiki się wymienia.
Przeniesienie napędu
: Końcówki stabilizatora z przodu. Przy polskich drogach, to standard.
4,0
Całokształt
Takie auto dziś kosztuje 13.000 zł, a nie ma lepszego w tej cenie, biorąc pod uwagę jego zalety: duży, ładowny, rodzinny samochód. Bardzo tanie części, za śmieszne pieniądze. Auto się nie psuje, tylko lać ropę i wio!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje dobrze. Niestety, od nowości producent zalecał używanie półsyntetyka i mimo dużego przebiegu nadal taki leję. W zimę byłoby lepiej z rozruchem, gdyby był syntetyk, ale nie ma co gdybać. Zgodnie z opiniami na forach, mogę potwierdzić, że w zimne dni zimowe, trochę ciężko jest uruchomić silnik, ale ten typ tak ma. Absolutnie nie ma to znaczenia dla mnie, choć na początku winiłem za to akumulator. Daję mocne 4, gdyż mimo przebiegu 216.000 km, silnik się nie poci, wygląda jak nowy. Kolega na takim silniku przejechał 400.000 km i jeszcze samochód był jeżdżący, gdy go sprzedawał.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety, tylko przeciętnie. Trójka zgrzyta. Jedynka czasem ciężko wchodzi. Ponadto, na dwójce na początku przy 40 km/h ciężko jest brykę rozbujać, takie dziwne przełożenia. Trzeba regulować przepustnicą, co wymaga przyzwyczajenia.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się jedzie. Pewnie się czuję na drodze. W porównaniu z poprzednią wersją MKI, poprawiono kilka rzeczy, np. stabilizatory z tyłu. Auto wydaje się być miękkie, ale na zakrętach trzyma się doskonale. Rewelacja pod tym względem!
Komfort
5,0
Widoczność
Nic dodać, nic ująć. Mam kombiaka, widoczność rewelacyjna. Wersja GHIA, z tyłu czujniki cofania załatwiają sprawę, warto mieć takie urządzenie.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest we właściwym miejscu. Nie ma się do czego przyczepić. Obecnie w autach stosuje się czujniki deszczu. Kolega ma w Toyocie Corolli. Zapłacił za to kilka tysięcy zł (kupował w salonie). Nie używa tego. Ja mam stopniowanie częstotliwości wycieracz w skali od 1 do 6. Super sprawa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew jest trochę głośny, coś stale bzyczy. Ale w odróżnieniu od Astry z 1991 r., którą jeździłem wcześniej, jest rewelacja. Szyby nie parują, a jeśli już, to szybko para znika z szyb. Ponadto, klimatronik działa dość dobrze, choć klima mogłaby szybciej się schładzać. Gaz sprawdzałem wczoraj, mam jeszcze 80%. Ponadto, wada jest jedna klimatronika - stopniowanie jest co 1 stopień. Przydało by się co 0,5 stopnia. W lato bywa, że 18 stopni to za zimno, a 19 za gorąco. Wiele razy się o tym przekonałem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylko dobrze, bo z tyłu jest mało miejsca (mam 191 cm wzrostu). MOja żona też jest wysoka (181) i narzeka, że z tyłu jest zbyt mało miejsca. Za to bagażnik, to wan! Mam małe dziecko (wanienki, wózek, torby - nawet najmniejszy wypad to wielka wyprawa). To auto, to prawdziwe auto rodzinne.
4,0
Wyciszenie
Jest to diesel - wiadomo jak jest z hałasem. Nie jest tragicznie, choć mogłby być lepiej. Ja nie narzekam.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poezja! Wymiana całego rozrządu (paski, napinacze itd) + nowa pompa wody, z robocizną 350 zł! Ostatnio robiłem klocki z tyłu (mam tarcze) + końcówki stabilizatorów z przodu + pasek wspomagania = 300 zł z robocizną! Tani, oszczędny, przestronny rodzinny samochód. I części też tanie :-) Spalanie mnie zadowala. 8,1 l spalił mi w zimę w cyklu mieszanym. Ale tylko raz. Następne tankowanie to już 7,8 l. W lato około 6,5 l w cyklu mieszanym, więc nie jest źle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Polecam, tylko trzeba trafić na dobre auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niezawodne auto. Jak go kupiłem, to wymieniłem 1 żarówkę w lampie z przodu, żaróweczkę w środku auta, chodniczki... drobiazgi takie. Nic poza tym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od roku mam auto i tak: klocki hamulcowe z tyłu, końcówki stabilizatora z przodu, pasek wspomagania, tłumi przedni. To są normalne rzeczy. Poza tym nic się nie psuje, auto jest niezawodne, mimo oryginalnego przebiegu 216.000 km. Fakt, że je sprowadziłem z Holandii, ma wszystkie części oryginalne Motorcraft, nawet paski i filtry :-) Perełka!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 90KM 66kW
[l/100km]