Silnik
: v6 to gwozdz programu , mysle, ze z innym motorem to dosc nijakie auto
5,0
Całokształt
daje piec gwiazdek, bo ten samochod pomimo tego, ze generalnie nie jest wybitny w teorii to jezdzi mi sie nim tak dobrze, ze nie moge wystawic innej oceny
Wrażenia
5,0
Silnik
Uwazam silnik za lepszy niz 2.5 V6 Alfy , rozwija moc plynnie, ma swietny dzwiek , na jalowym go nie slychac, ma bardzo dobre osiagi , jak na 11 letni pojazd z 300 tysiacami przebiegu lepiej niz dobrze
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak skrzynia, biegi wchodza precyzyjnie, nie haczy, nie zgrzyta jest ok, aczkolwiek nie wyroznia sie specjalnie niczym az tak , zeby dac maksymalna ocene
4,0
Układ jezdny
Ford slynie z doskonalych wlasciwosci jezdnych , zawieszenie doskonale sprawdza sie na suchej nawierzchni, trzyma sie swietnie zakretow , niezle neutralizuje nierownosci , schody zaczynaja sie na mokrym - problemy z trakcja, to normalne przy mocy powyzej 150 km i tu dochodzimy do jedynej rzeczy , ktora mi powaznie przeszkadza w tym aucie - przedni naped.
Komfort
4,0
Widoczność
do tylu widac dosc slabo , lusterka tez nie naleza do najlepszych , ale ogolnie nie ma tragedii, najlepsza widocznosc byla w starej , poczciwej Astrze F kombi
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu , bardzo wygodne sterowanie radiem - joystick , wymaga przyzwyczajenia, ale wtedy jest super, dobrze dzialaja \"patyki\" od kierunkowskazow i wycieraczek, maja idealna dlugosc, skok i opor.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimie mozna zrobic piekarnik po trzech kilometrach a w lecie lodowke. Szybko , autamtyka tez dziala doskonale.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
oczywiscie w Scorpio bylo wiecej miejsca, ale w Mondeo czuje sie bardziej \"zintegrowany\" z samochodem, nie moge narzekac na brak przestrzeni.
5,0
Wyciszenie
Jak na auto z 300 tys przebiegu jest niesamowite, nic nie skrzypi, nie stuka , silnik slycha cdokladnie tak jak powinno, plastiki wnetrza nie wydaja zadnych irytujacych dzwiekow - jest lepiej niz w dwuletnich Kiach
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Coz. Jesli ktos kupuje 2.5 v6 i liczy na ekonomiczna eksploatacje to sie rozczaruje, opowiesci o spalaniu 7 litrow na trasie mozna wlozyc miedzy bajki, a auto preferuje oryginalne czesci ( szczegolnie swiece i zawieszenie). To auto prowokuje do ostrzejszej jazdy i wtedy spalanie oczywiscie nie spada nigdy ponizej 10 litrow ,ale trudno , nie zniszcze go gazem. Za przyjemnosc sie placi i tyle, jesli komus nie pasuje , mozna kupic 1.6 albo diesla
5,0
Stosunek jakość/cena
zaplacilem za niego dwa razy wiecej niz cena rynkowa, ale warto zaplacic wiecej za zadbane auto z papierami niz zajechanego strucla z Niemiec, moj ma przebieg 300 tysiecy a wyglada o niebo lepiej od wszystkich innych perelek , ktore maja na liczniku 140 tys a w rzeczywistosci trzy razy wiecej
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie jest zupelnie bezproblemowy, czeka mnie wymiana w najblizszych dniach swiec, paska od alternatora i lozyska tylnego , ale to rzeczy eksploatacyjne, drazni mnie to , ze nie dziala co chwile zapalniczka i otwiera sie tylko szyba kierowcy , ale przy dzialajacej klimie nie jest to az tak wielki problem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie zdarzyla sie powazna awaria
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 i 24V 170KM 125kW
[l/100km]