Zawieszenie
: Nie wiem czy da się zrobić bardziej komfortowe:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: centralny zamek nie działa przy dużej wilgotności powietrza.
5,0
Całokształt
Nie bez kozery kolejne generacje Mondeo uznawane są za najlepsze kombi. Bardzo ładna, dostojna i smukła sylwetka i świetnie zaprojektowany przód (ach te reflektory ;P ), który dodaje całości karoserii dynamiki. Bardzo bogate wyposażenie oraz jedne z najbardziej komfortowych zawieszeń w swojej klasie i oczywiście mega pojemny bagażnik.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mimo sporego przebiegu jest w wyśmienitej formie. Pracuje cichutko i równo. W kabinie słychać go dopiero powyżej 4tys obrotów. Jednak mimo 130KM auto w fotel nie wciska. O wyścigach spod świateł można zapomnieć:P Zresztą nie do tego to auto służy.
Jedyne co mnie wkurza to fakt, że nie czuć różnicy między kręceniem od 4tys do 6tys obrotów.
Silnik jest bardzo elastyczny ładnie ciągnie już od 2tys.
5,0
Skrzynia biegów
Działa bardzo precyzyjnie i ma fajny, niezadługi skok lewarka (taki w sam raz). Czasami skrzynia jest jednak za krótka i aż się prosi aby miała 6. bieg.
Na bardzo wielki plus zasługuje też krótki skok sprzęgła:) bardzo zachęca do dynamicznej jazdy:)
Generalnie 5- za troszkę zbyt krótkie przełożenia
5,0
Układ jezdny
Przed Mondeo jeździłem trochę Neonem 2.0 ze sportowym, sztywnym zawieszeniem. Po przesiadce do Mondeo zadziwił mnie komfort pracy zawieszenia. Auto dosłownie płynie po drodze i niestraszne mu polskie dziurawe drogi. Auto prowadzi się bardzo pewnie mimo miękkiej zawiechy nie buja. Zakręty pokonuje bardzo pewnie nawet jadąc z trochę za dużą prędkością. Mój Mondziak wyposażony jest w kontrolę trakcji, która spełnia swoje zadanie i do tej pory nie udało mi się wyprowadzić auta z równowagi jednakże przy jeździe z TCSem tracimy sporo na dynamice.
Hamulce (przód-tarcze, tył-bębny) spełniają swoje zadanie i bardzo sprawnie zatrzymują auto. Czasami denerwuje trochę ABS załączając się gdy jedno koło złapie trochę piachu, albo szynę tramwajową, poza tym ABS znakomicie skraca drogę hamowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma do czego się przyczepić. Przednie słupki nie ograniczają widoczności, przez tylną szybę też widać bardzo dobrze mimo, że jest dość daleko.
Minus jeden punkt za lusterka. Boczne mogłyby być większe i trzeba się przyzwyczaić, że lewe lusterko przybliża. Fajny patent z lusterkiem środkowym. Mieści się w nim idealnie tylna szyba.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki pod ręką. Fotele wygodne z dużym zakresem regulacji. Można nawet regulować profil oparcia. Tylna kanapa też ok ale nie jest tak wygodna jak w Sierrze ;P.
Bardzo poręczna kierownica. Super leży w dłoniach, mogłaby być tylko ciut cieńsza.
Największy minus to brak w przedniej konsoli uchwytu na kubek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja z klimą ręczną bardzo dobrze. Szybko się nagrzewa i chłodzi też. Dostępne opcje regulacji wystarczają mi w zupełności. Mały minus za nawiewy bocznych szyb. Nawet przy 4. średnio skutecznie usuwają parę z szyb. Największy minus to brak zamkniętego obiegu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie i przestrzennie. Z tyłu trochę gorzej ale nawet 3 osoby pojadą w komfortowych warunkach.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe. Silnika nie słychać nawet przy jeździe z prękością 140km/h, a dźwięk wydawany powyżej 4tys obrotów jest bardzo przyjemny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma co ukrywać, auto ma 2 litry pojemności, 130KM i 1300kg wagi więc swoje spalić musi. Nie jest jednak źle. W trasie spokojnie zamyka się w 8l/100km, w mieście już gorzej. Mnie na razie nie udało się zejść poniżej 12 litrów(moje średnie w mieście to 12 z groszami). Producent podaje 11,5.
Jest to Ford więc dostęp do części jest olbrzymi i nie mają wygórowanych cen. Przykładowo niedawno kupowałem tarcze(180zł) i klocki (80zł). Auto jest bardzo popularne i znalezienie mechanika, który \"czai bazę\" nie powinno być trudne. Salonów też u nas dostatek. Z serwisu jak na razie nie musiałem korzystać.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli szukasz obszernego, ładnego kombi z mocnym silnikiem, bezawaryjnego oraz w przyzwoitych pieniądzach (do 10tys) lepiej trafić nie można.
Jedyny minus to fakt, że auto ma 12 lat ale zapewne jeździć będzie jeszcze bardzo długo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Centralny zamek, który nie działa przy dużej wilgotności powietrza. Podobno dosyć częsta przypadłość w Mondeo Mk II. Używane można kupić dość tanio.
Ja jednak będę wymieniał całą instalację na wiosnę (koszt ok 200zł).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyne co musiałem wymienić to przednie hamulce, które po prostu się zużyły.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 130KM 96kW
[l/100km]