Karoseria
: Duza przestrzen, mozliwosci zaladowania duzych rzeczy, przy stosunkowo niskiej cenie zakupu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: centralny zamek
Inne
: brak mozliwosci regulacji nawiewu(na nogi,szybe itd-przelacznik nawiewu.)
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Jazda glownie w miescie i ogromna turbodziura poniżej 2tys. obrotów, duże klopoty z odpaleniem zima poniżej -10.Latem powyzej 26 stopni z klima, rowerzysci mogliby mnie wyprzedzic na starcie,chyba,ze półsprzegło i 2tys. obrotów.Ciezko ruszyc z klima razem z reszta samochodow spod swiatel.Na trasie super autko powyzej 80km/h,do wyprzedzania.Silnik bardzo wrazliwy na upaly.Cooler powietrza na silniku z tylu to moim zdaniem niewypal.60 tys. od wymiany rozrzadu do wymiany to troche malo, a wymiana dosc kosztowna na dobrych zamiennikach.Ocena przecietna, ale moze to kwestia egzemplarza.Ogolnie bez zadnych awarii przez 4 lata.
4,0
Skrzynia biegów
Na trasie ok.Jedynie na autostradzie troche brakuje 6 biegu przy wiekszej predkosci.W miescie za duzo mieszania biegami ze wzgledu na krotki 1 i 2 bieg.Bez zadnych awarii przez 4 lata.
4,0
Układ jezdny
Doskonaly na zakretach,zero przechylow, auto wchodzi jak na szynach, jesli czasem budzi sie zylka sportowa;)Na codzien, za twarde zawieszenie jak na auto takiej wielkosci i wagi.Przez 4 lata wymiana silentblokow z przodu, tarcze i klocki.Z tylu wymiana gumek na stabilizatorze, bebny,szczeki, cylinderki, samoregulatory, amortyzatory, linka recznego hamulca.Uwaga:hamulec reczny ma samoregulator naciagu.Czasem warto przyjrzec sie samemu i pomyslec,zanim mechanik powie,ze trzeba wymienic.Mechanicy wymieniaja, nie zawsze mysla...
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc dobra.Bez uwag.
4,0
Ergonomia
Jedynym mankamentem, ktory zauwazylem jest umiejscowienie wlacznika swiatel awaryjnych na kolumnie kierownicy, a czasem wypada innemu kierowcy podziekowac za umozliwienie nam jakiegos manewru;)Nasze niepisane zasady:).Krecac kierownica ,raczej trudo wcisnac awaryjki i wylaczyc, a wtedy glupio jest,ze na buraka wyszlismy:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bez zarzutu.Wentylacja w dni deszczowe, chlodne, pozostawia troche do zyczenia.Szyby paruja i na jesien,czy na wiosne,czasem trudno jechac bez klimy, ktora osusza wnetrze i zapobiega parowaniu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Do niskich sie nie zaliczam;) Przestrzeni sporo,dotad nikt nie narzekal:)
3,0
Wyciszenie
Biorac pod uwage swoje wczesniejsze autka, zachwycony nie jestem.Diesle z tych lat, ciche nie byly, ale wiecej sie spodziewalem po aucie tej klasy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto 10/100, poza miastem 7, trasa przy 80/90km/h-6.2.Przy obecnej cenie rynkowej auta, naprawy przy dobrych zamiennikach sa kosztowne.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest zle, ale jest kilka rzeczy, ktore znacznie utrudniaja uzytkowanie auta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klopoty z wlacznikami szyb elektrycznych, regulacji wysokosci fotela kierowcy.Za male styki w stosunku do przeplywajacych pradow.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak mozliwosci regulacji nawiewu. To typowa usterka, wyjsciem jest jedynie zakup nowego zespolu sterowania w ASO.Klopoty z centralnym zamkiem, ktory zaczyna zyc wlasnym zyciem wraz ze spadkiem temperatury na jesien, az do calkowitej niemozliwosci otwarcia auta od strony kierowcy, czy pasazera z przodu w czasie mrozow(raz wchodzilem do auta zima przez bagaznik bo tylko ta droga moglem sie dostac do srodka)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 90KM 66kW
[l/100km]