Duży, wygodny, niedrogi w zakupie i eksploatacji samochód, pod warunkiem dobrego stanu blachy. Trochę wolny.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest za słaby do dość dużego i ciężkiego auta. W mieście trzeba się namachać biegami, żeby poruszać się w przeciętnym tempie. Fajniejszy na autostradę, gdzie do 130km/h jest dość cicho i oszczędnie. Na zwykłych pozamiejskich jednopasmówkach brakuje mocy do wyprzedzania ale można się w miarę sprawnie przemieszczać.
3,0
Skrzynia biegów
Jak w fordzie - biegi wchodzą z lekkim oporem, ale po przyzwyczajeniu się nie ma problemu. Jak to w dieslu - krótka \"startowa\" jedynka praktycznie tylko do ruszania - mi trochę przeszkadza.
4,0
Układ jezdny
Fajne, dość sprężyste, ale wygodne zawieszenie, skuteczne hamulce. Generalnie dobrze znosi polskie bezdroża, a w razie czego (oprócz piast) niedrogie części zamienne.
Dość słabe wspomaganie - kwestia gustu - mi się podoba, bo daje wrażenie lepszego wyczucia samochodu przy większych prędkościach.
Niestety przy szerszych oponach (mam 205tki) kiepsko zachowuje się w koleinach.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki ok, niewielkie lusterka boczne dają radę. Do tyłu kiepska widoczność (wysoka krawędź bagażnika). Niższe osoby powinny mieć regulację wysokości fotela.
4,0
Ergonomia
Trudno mi się na ten temat wypowiedzieć bo mam słabo wyposażony samochód, więc i przycisków i pokręteł mało. W każdym razie nie ma żadnych zmyłek. Jedynie włącznik świateł awaryjnych na kolumnie kierowniczej mi przeszkadza.
Plus za seryjne radio z dużymi przyciskami, podświetlony schowek (spory) i bagażnik.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie bardzo długa się nagrzewa, w deszczu szybko parują szyby. Generalnie jest źle.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże i wygodne wnętrze. Duży bagażnik. Bez zarzutu.
3,0
Wyciszenie
Szumy toczenia, szumy powietrza nie mają szans w porównaniu z silnikiem powyżej 3000rpm (130km/h na piątce). Podejrzewam, że w benzynie jest lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto 8-10 (10 w zimie w masakrycznych korkach)
trasa 5,5 - pusty samochód do 120km/h
trasa 7,2 - 4 osoby, narty na dachu 130-150km/h
trasa generalnie przy lekkiej nodze 6-6,5
przeglądy i naprawy niedrogie
4,0
Stosunek jakość/cena
Tani w zakupie, tani w utrzymaniu, mało awaryjny. Prestiżowo słaby...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie z drobiazgów nic się u mnie przez cztery lata i 70 000km nie zepsuło.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeździłem tym autem od przebiegu 120000km, teraz mam 190000km. Poważne usterki:
- zasilanie silnika - pompa wtryskowa (regeneracja), regulator wyprzedzenia kąta wtrysku (wymiana) razem 1000zł
Poza tym wymiana zużywających się elementów - olej, filtry, tarcze, klocki, okładziny, drobiazgi w zawieszeniu, opony - wszystko w rozsądnych cenach.
Najgorsze przejścia z korozją - progi, nadkola tył... drogo...
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 90KM 66kW
[l/100km]