Karoseria
: Gigant! Nie ma większego auta w tej klasie.
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Od 0 -60 km/h - tragedia, wszyscy Cię wyprzedzają. Później jedzie \"normalnie\", a powyżej 100 km/h - rewelacyjnie. Dość dobrze wyciszony.
3,0
Skrzynia biegów
Trójka czasem ciężko wchodzi, przełożenia są ok, prędkości na poszczególnych biegach - standardowe.
5,0
Układ jezdny
Mondeo to konstrukcyjnie jeden z najnowszych modeli samochodów, bo nie korzysta z płyty podłogowej poprzednich wersji, czy innych producentów. Trochę sztywny, ale nie czujesz, czy jedziesz koleiną, czy po dziurach. No przy dzurach słychać hałas, ale o kołysaniu, podskakiwaniu nie ma mowy.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu najgorzej, boki przód - bardzo dobrze.
4,0
Ergonomia
Typowo po Fordowsku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima ręczna - mróz, jak w żadnym innym aucie. Nawiewy ustawienia, odparowywanie szyby 5+!!!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szeroki, długi - wszyscy mają miejsca tyle, ile potrzeba.
5,0
Wyciszenie
Najgłośniejszy jest silnik. Podejrzewam, że przy benzyniaku jest jeszcze przyjemniej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie - trzeba być dość delikatym, by je zmniejszyć. Koszty części - np. rozrząd - tragedia - ponad 500 zł + wymiana pasków, które nie są przy rozrządzie + pompa wspomagania (używana) = 1000 zł. Sprzęgło 700 zł. Tutaj wypada zdecydowanie najgorzej spośród aut, które miałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów - przycina się centralny zamek. C.Z. jest ręczny - z kluczyka. Nie zawsze otworzy drzwi pasażerów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza pompą od wspomagania nic jeszcze nie poleciało...Sprzęgło to też standard w tym modelu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 90KM 66kW
[l/100km]