Silnik
: stary dobry diesel w nowszej wygodnej budzie mondeo:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: na początku rdza
Układ elektryczny
: na początku problem ze świecami
Przeniesienie napędu
: na początku wyskakiwała jedynka
4,0
Całokształt
ogólnie samochód jest naprawdę dobry:). za śmieszne pieniądze otrzymujemy duży i wygodny samochód którym można naprawdę dużo przewieźć. nie zawiedzie w trasie:). stara konstrukcja silnika pozytywnie wpływa na żywotność. napewno też gorszej jakości paliwo mu nie straszne. ja leję tylko ropę ze stacji paliw bo odliczam podatek. średnio wychodzi mi 18 zł na 100 km:). na baku robię ponad 1200 km. taniej już nie będzie. chyba że skuterem albo rowerem:P. polecam diesla mondeo. najważniejsze to trafić niezajeżdżony i dobrze serwisowany egzemplarz. ja taki trafiłem:). pasek rozrządu wymienia się co 50-60 tys km. olej i wszystkie filtry co 10000 km. było kilka problemów na początku jednak usunąłem je tanim kosztem i teraz naprawdę nie mam powodów żeby narzekać na ten samochód. silniczek jest bez wycieków, bardzo czysty i nigdzie się nie poci. odpala też bardzo ładnie, zawsze za pierwszym obrotem. nie puści dymka nawet przy dynamicznej jeździe. każdy element wyposażenia działa bez problemu. a w skład wchodzą elektryczne szyby i lusterka. elektryczny fotel kierowcy, abs, centralny zamek, 2 poduszki. czyli raczej uboga wersja ale przynajmniej wszystko jest sprawne:). mam go ok 5 miesiecy i zrobiłem ok 12000 km. postanowiłem że czas na ocene:). do minusów można zaliczyć trochę małą moc ale do spokojnej i sprawnej jazdy jest wystarczająca. do ścigania polecam mondeo 2.0 albo 2.5:). dla bogatszych BMW z 2.5 litrowym silnikiem. następne będzie napewno mondeo rocznik 2000 ale jeszcze mk2 takie jak moje. tylko nadwozie kombi i 2 albo 2.5 litrowy silnik z gazem:). chociaż tym mam zamiar jeszcze dłuuugo jeżdzić bo szkoda się pozbywać dobrego samochodu:). pozdrawiam wszystkich szczęśliwych użytkowników MONDEO:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest to stara konstrukcja endura-de. silnik występuje też w escorcie, curierze, fieście i starszy model w sierce. nie grzeszy kulturą pracy, jest głośny na wolnych obrotach, ma odczuwalną turbodziurę, ale wynagradza to wszystko niskim spalaniem, dobrą wytrzymałością i niską awaryjnością. jest trochę mało elastyczny, poniżej 1500 obrotów zaczyna buczeć i drżeć. turbodziura trwa tak do ok 1800 obr. wtedy zaczyna być czuć turbinkę która osiąga skuteczność przy ok 2200 obr. wtedy samochodem zaczyna się już dobrze jechać:). mam wrażenie że od tych 2000 obr. samochód zaczyna się zachowywać jak np. 1.8 w benzynie a napewno lepiej niż jego odpowiednik w mocy 1.6 16v.
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia przedstawia się średnio. kiedy jest zimny biegi ciężko wchodzą, później już jest lepiej. kiedy go kupiłem wyskakiwała mi cały często jedynaka. bałem się skrzynia może być do wymiany ale wystarczyło zmienić w niej olej na świeży i problem zniknął.
5,0
Układ jezdny
Tutaj MONDEO zasługuje na pochwałę. dobrze trzyma się jezdni, ładnie zbiera zakręty i dobrze resoruje. nie jest ani za miękki ani za twardy.
Komfort
4,0
Widoczność
mondeo ma tendencję do zaparowanych szyb. a może mam do wymiany filtr przeciwpyłkowy? w każdym bądź razie w moim starym mondeo mk1 był ten sam problem. parkowanie jest bardzo łatwe z uwagi na nadwozie typu liftback.
5,0
Ergonomia
w tym samochodzie czuję się jak w domu:). wszystko jest dobrze rozmieszczone. pewnie dlatego że przyzwyczaiłem się do mojego starego mondeo:)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
hmmmm... tutaj średnio. chociaż nie najgorzej. szyby parują, w miarę dobrze grzeje ale stare mondeo grzało troszkę lepiej. i tak najlepiej grzała moja stara vectra 91 r i to bez jednego nawiewu:)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tutaj mondeo wypada naprawdę dobrze. za kierownicą jest naprawdę wygodnie. samochód dużo wygodniejszy od np. konkurencji opel vectra b. miejsca w kabinie jest nawet więcej nić w bmw serii 5 którą wcześniej miałem! fotele przednie są tak zaprojektowane że mają z tyłu wgłębienia które zwiększają ilość miejsca na nogi dla pasażerów na tylnej kanapie. bagażnik jest bardzo duży i pakowny. po złożeniu siedzeń można naprawdę dużo przewieźć. prawie jak w kombi:). wyjeżdżając na wakacje z dziewczyną i samochodem załadowanym bagażami po rozłożeniu tylnej kanapy można było śmiało spać w dwie osoby:). stąd najwyższa ocena:)
3,0
Wyciszenie
na wolnych obrotach silnik jest głośny na zewnątrz. zwłaszcza jak jest zimny. po zajęciu miejsca za kierownicą sytuacja się poprawia. kabina jet bardzo dobrze wyciszona. podczas spokojnej jazdy z prędkością 90 110 km nagodzinę samochód jest bardzo cichy jak na starego disla. mogę powiedzieć że przy takiej prędkości jest cichszy od starego mondeo 2.0. podczas dodawania gazu słychać delikatny syk turbinki:). bardzo przyjemny odgłos. zaczyna się robić głośno na wyższych obrotach i po przekroczeniu 130 km na godzinę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mondeo w dieslu jest naprawdę ekonomicznym samochodem. przy sporej masie, masywnym wyglądzie i gabarytach spala śmieszne ilości ropy. jeżdzę głównie na trasie i bardzo oszczędnie operuję gazem. najniższe średnie spalanie jakie zaobserwowałem to 5 litrów. jeżdżąc 90 km/h. jeżdżac troszkę szybciej 110km/h 5,5 litrów. maksymalnie samochód spalił mi 5,8. przypominam że jeżdżę głównie na trasie stąd takie niskie średnie spalanie. dla porównania vectra 1.8 w automacie paliła mi ok 10 litrów gazu, mondeo 2.0 7,5 benzyny, scorpio 6,5 ropy i bmw e34 12 gazu.
5,0
Stosunek jakość/cena
za naprawdę niewielkie pieniądze stajemy się właścicielami dużego i naprawdę dobrego samochodu. ja za swój w bardzo dobrym stanie dałem 6.700 zł za 97 rocznik. samochod jest tańszy od opla vectry przy czym moim zdaniem jest lepszy. tańsze są chyba tylko koreańce. minusem są trochę drogie części.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak narazie samochód dobrze się trzyma. jedyną usterką było uszkodzenie głównego komputera. objawy były takie że cały czas grzał świece i podał akumulator. mechanik zrobił mi osobny włącznik świec żeby już nie ingerować u komputer i teraz jest ok. konserwowałem też blachy bo pojawiła się rdza na progach i nadkolach. teraz jest już bardzo dobrze:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak narazie tylko leję i jadę:)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 90KM 66kW
[l/100km]