Zawieszenie
: Jest komfortowe i czuję się bezpiecznie w każdych warunkach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: przy złym doborze klocków i tarcz drży kierownica przy hamowaniu
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony. Po aucie mniej się podziewałem niż otrzymałem. Kupując ten samochód myślałem, że przejadę nim 60-80 tys. a do chwili obecnej rozrobiłem przebieg 2 razy większy. Następny samochód to będzie również Ford Mondeo, tylko że MK4 z dieslem w automacie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobrze wchodzi na obroty pod warunkiem, że jest ciepły. W miarę bezpiecznie wyprzedza się na trasie, trzeba tylko pamiętać żeby utrzymywać silnik na wyższych obrotach. Nie ma prawie żadnych wycieków, w zasadzie nie jest konieczne dolewanie oleju pomiędzy wymianami jeżeli robi się je co 15 tys. km.
5,0
Skrzynia biegów
Nigdy mnie nie zawiodła mimo przebiegu 300 tys. km. Biegi wchodzą lekko i pewnie. Wyjątkiem są niskie temperatury kiedy to olej musi się rozgrzewać z 10 min. Można zmieniać biegi w ułamku sekundy, oczywiście jeśli ktoś potrafi.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń co do jakości prowadzenia samochodu. Zawieszenie jest tak skonstruowane, że zapewnia komfortowe warunki podróżowania w każdych warunkach, choć najprzyjemniej buja przy prędkościach powyżej 120 km/h. Trochę gorzej jest z wytrzymałością, zwłaszcza jeżeli jeździ się czasem i 100 km dziennie po Warszawie. Wytrzymałość zawieszenia wraz z amortyzatorami w takich warunkach to max. 120 tys. km. Polecam zainwestowanie w dobre opony i duże obręcze. Przy zakupie samochód był wyposażony w obręcze 14 calowe. W ciągu paru miesięcy zmieniłem na felgi 16 calowe i opony o profilu 205/55. Znacznie to podniosło komfort podróżowania. Polecam również ciche opony np. Continental Conticontact 2.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobra. Nieznaczenie gorsza do tyłu, ale i tak jest w porządku bo powierzchnia tylnej klapy jest prawie w całości przeszklona.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Podłokietnik w dobrym miejscu, można sobie tam oprzeć rękę podczas zmiany biegów. Mam wersje z kierownica funkcyjną tj. sterowanie radiem i odtwarzaczem CD oraz tempomatem w kierownicy więc wszytko jest tam gdzie powinno być.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybki się nagrzewa i chłodzi. Trzeba tylko co parę lat wymieniać filtr kabinowy bo inaczej szyby będą parowały. Mam wersje z klimatyzacją więc komfort podróżowanie zapewniony. Sprężarka klimatyzacji przeszła regenerację po przebiegu 250 tys. km.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodnie podróżuje się na przednim fotelu, podobnie pasażerowie siedzący obok mnie. Z tyłu trochę gorzej Nawet po przejechanie 700 km dziennie nie uskarżam się ja ani moi pasażerowie na bóle pleców. Siedzenie kierowcy jest bardzo dobrze wyprofilowane z regulacją odcinka lędźwiowego.
4,0
Wyciszenie
Przy ciepłym silniku jest bardzo dobre. Polecam cichobieżne asymetryczne opony, których prawie w ogóle nie słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie średnie spalanie to ok. 9l/100 km, oczywiście LPG. W mieście zwykle 12l/100, choć w zimie zdarzało się i 15l/100 km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra relacja jakości do ceny. Auto kupiłem 6 lat temu za 13,5 tys. zł od osoby prywatnej w Polsce. Wcześniej jeździło przez 6 alt w Holandii. Inwestycja w koła i gaz ok. 2 500 zł. Od tamtej pory auto przejechało 155 tys. bez większych awarii.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Migająca kontrolka od airbagu, zacinające się szyby.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawiódł na trasie. Sprzęgło fabryczne wytrzymało 220 tys. km. Wymiana zawieszenia co 100-120 tys. km. Przy 270 tys. km. wymiana maglownicy i alternatora. Klocki hamulcowe wytrzymują 40-50 tys. km, a tarcze dwa razy dłużnej. Nie polecam stosowania tanich zamienników. Ja używam Lucasa i są całkiem przyzwoite.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]