Samochód bardzo komfortowy, naprawdę dobrze się prowadzi, silnik 2 litrowy to chyba najbardziej optymalna jednostka do tego samochodu. Gwarantuje dobre przyspieszenie i komfort przy wyprzedzaniu, ale nie pali przy tym dużo. Silnik naprawdę bardzo dobry, jednakże trochę problematyczny w eksploatacji z LPG - Regulowane zawory i przy przebiegach rzędu 300 tys. Trzeba zazwyczaj już regenerować głowicę. Ogólnie przyjemne wnętrze - chociaż jakość wykonania taka sobie. Udogodnienia takie jak np. podgrzewana przednia szyba w aucie z 99 roku to naprawdę coś. Skrzynia dobra ale brakuje jak zwykle... 6 biegu na autostradzie. Dziwi fakt, że Ford stosował z tyłu hamulce bębnowe. Mimo to hamuje bardzo dobrze. Klimatyzacja nie do zabicia. Słaby punkt to tylko głównie bardzo słaba blacharka - progi i nadkola zazwyczaj są w tych autach do roboty. :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dynamiczna jednostka, zapewniająca dobry komfort jazdy i bezpieczeństwo, ale problematyczna przy LPG i nie jest także jakoś wybitnie długodystansowa. W okolicach 300 tys. Pojawiło się u mnie dymienie przy odpalaniu na zimnym silniku.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to Japońska precyzja ale dla mnie takie 4+ gdyż po latach nadal spisuje się bardzo dobrze i dość precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Najmocniejsza strona Mondeo. Prowadzi się jak po maśle. Masa auta plus zastosowane zawieszenie z tyłu zachęca do pokonywania zakrętów.
2,0
Karoseria
Mondeo wygląda ładnie ale blachy to ma z papieru niestety... :/
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 130KM 96kW
[l/100km]