Ogólnie w porządku auto tanie w eksploatacji mało awaryjne proste w budowie, gdyby nie słaba blacha postawiłbym najwyższą ocene, jednak jak ktoś w porę zareaguje na rudą oczywiście w profesjonalny sposób to auto prawie niezniszczalne
Wrażenia
4,0
Silnik
cichy i równy w pracy, lubi mieć olej na maksie no i raczej oryginalne cześci motorcrafta nie zamiennikii wtedy praktycznie bezawaryjny wytrzymały i jak na swoją pojemność dość dynamiczny nowoczesnym jednostkom ustępuje tylko tym uturbionym i tez nie zawsze.
4,0
Skrzynia biegów
czesto podobno padają synchronizatory np na 3 biegu u mnie po 150000 km wymieniony olej i biegi cpykają jak w nowej.
4,0
Układ jezdny
przy odpowiednich felgach i oponach dobrze trzyma się nawierzchni osobiście uważam ze lepiej niż pospolite bmw na standardowych kołach, z czasem wyciera się listwa w maglownicy i powstaje luz na układzie kierowniczym mozna naprawić obracając śrubę usztywniającą o pol obrotu ale strasznie trudny dostęp trzeba opuszczać całe sanki, zawieszenie mogłoby być cichsze i wytrzymalsze chociaz u mnie na lemforderze tuleje wytrzymują około 3-4 lat
Komfort
4,0
Widoczność
jak dla mnie bryła samochodu i lusterka fajnie niwelują martwe strefy
4,0
Ergonomia
jak na lata 90 zadbany model wcale nie wygląda przestarzalej niż np od volvo v60 z 2007r
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybko się nagrzewa ogrzewanie mocne, klima na postoju w upalny dzień i jak czarny samochód trochę nie domaga.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
po przesiadce ze scorpio odczuwalnie mniej miejsca szczególnie z tyłu gdzie człowiek przeciętnego wzrostu 178cm dotyka głową podsufitki
3,0
Wyciszenie
ogólnie jezeli chodzi o wyciszenie hałasu z zewnątrz ok jednak zawieszenie sporo przenosi passat wypada w tym lepiej z tego roku
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ogolnie ok pomijając remont lub zabezpieczenie karoserii co jest w tym modelu nieuknione jesli ktoś chce je na lata, takto ogólne prace przebiegowe częsci też nie są niewiadomo jak drogie chociaz w stosunki do średniej ceny auta wypadają dość drogo,
4,0
Stosunek jakość/cena
śmiecia do 3 tysi się kupi za naprawde ładne modele właściciele cenią sobie jescze ponad 6 a nawet 7 tysięcy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
majsterkowicz drobne usterki ogarnie sam bo wszytko niemal jest rozbieralne na cześci pierwsze, mechanicy mają problem z pneumatycznym sterowaniem wentylacji
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
korozja, potem maglownica, kolumna kierownicza, ewentualnie sprzęgło ale tylko dlatego ze duzo rozkrecania przy tym
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 115KM 85kW
[l/100km]