Silnik
: Mając porównanie z innymi autami o tej mocy i pojemności spalanie i osiągi mondeo były nieznacznie lepsze niż np Vectra B. Sam silnik pracował kulturalnie i nie sprawiał problemów.
4,0
Całokształt
Pojazd pomimo tego, że był po przejściach ( silne uderzenie w prawy narożnik z przodu oraz po obróceniu auta delikatnie uszkodzony tył, o czym oczywiście wiedziałem kupując go) nie sprawiał najmniejszych problemów. Wersja GHIA sprowadzona ze Szwajcarii z ocynkowaną blachą i dobrze wykonaną naprawą powypadkową wyróżniała się wśród innych Mondeo. Skóra, klimatyzacja, podgrzewana szyba przednia, pełna elektryka wraz z regulacją foteli itp były jego niewątpliwym atutem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mocny, dynamiczny i oszczędny. Do końca zalewany syntetykiem nie wymagał dolewek oleju. Dodam, że cały czas jeździł na LPG, a benzyna tylko w sytuacjach awaryjnych.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów. Biegi wchodzą z delikatnym, przyjemnym oporem. Nie ma mowy o jakimś haczeniu itp.
4,0
Układ jezdny
Pomimo obniżonego i utwardzonego zawieszenia od wersji RS komfort pozostawał na zadowalającym poziomie. Przy szybkiej i krętej jeździe auto cały czas pod kontrolą. Prowadzi się pewnie i stabilnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać obrys auta z każdej strony. Parkowanie pomimo gabarytów nie sprawiało problemu.
4,0
Ergonomia
Typowy europejski średniak. Wszystko na swoim miejscu czyli tam gdzie odruchowo tego szukamy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne ogrzewanie zimą, oraz chłodzenie latem. Szyberdach usprawnia wentylacje skutecznie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto z początku 90\" lat jest wystarczająco. 4 osoby powyżej 180 cm bez problemu zmieszczą się i wygodnie przejadą nawet najdłuższe trasy. Bagażnik także spory i ustawny. Dodatkowym atutem są fotele z podparciem odcinka lędźwiowego.
4,0
Wyciszenie
Bez zastrzeżeń
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zacznę od tego, że nogę mam ciężką. Mimo to auto spaliło mi maksymalnie 13 L gazu w mieście (sekwencja). W trasie 10-11 ale prędkości znacznie przekraczające 100 km/h. Przez 2 lata w moim posiadaniu dokonałem tylko wymiany sworzni wahaczy oraz łączników stabilizatora. Są to ogólnie dostępne i bardzo tanie elementy. Więcej napraw auto nie wymagało. Jazda tylko na LPG
5,0
Stosunek jakość/cena
Wspomniane wcześniej wyposażenie nie było dostępne u większości konkurentów z tamtych lat. Np Passat czy vectra nie oferowały tylu dodatków podnoszących komfort. Auto kupiłem od znajomego w 2005 za 7300 i pod 2 latach intensywnej eksploatacji sprzedałem za 6400 nie dokładając praktycznie nic, gdyż stan pojazdu tego nie wymagał. Z czystym sumieniem stwierdzam, że były to dobrze zainwestowane pieniądze i Mondeo zawsze będę miło wspominał.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]