Silnik
: Dobry dynamiczny, elastyczny, spalający niezbyt dużo paliwo (obojętnie jakie ono jest) i bardzo trwały motor. Daje naprawdę bardzo dużo przyjemności z jazdy tym autem, a to jest najważniejsze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Polskie drogi- szybsza wymiana sworzni i silentblocków zawieszenia
Karoseria
: Jak każdy Ford i inne auta stojący dłużej pod chmurką- nadkola z tyłu i progi rdza- łatwo i niedrogo możńą zrobić
5,0
Całokształt
Samochód godny polecenia, ja jestem bardzo zadowolony i polecam. Auto kupiłem 2 lata temu przy przebiegu 213 000km i teraz ma 234 000km. Było jeżdżone w Niemczech do 200 000km, potem kupił dziadek założył LPG sekwencję i hak na przyczepkę na rybki,zrobił rozrząd kpl, zawieszenie trochę pojeździł i sprzedał mi trochę zaniedbane. Ja po kupnie wymieniłem co trzeba było i jeżdże głownie po mieście, auto jest wygodne, komfortowe, obszerne, dobrze wyposażone, bezpieczne, szybkie, ekonomiczne, trwałe. Trochę musiałem zrobić ale jak ktoś trafi zadbany egzemplarz (taki jak mój teraz:-) to napewno będzie zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.0 16V 136KM ZETEC to chyba najlepszy wybór do tego auta, silnik jest przede wszystkim bardzo wytrzymały: znam Mondea które mają 350- 400 tyś km bez remontu, poza tym cenię go za wysoką kulturę pracy- jest cichy( ciągła jazda 180km./h nie męczy i można rozmawiać w kabinie), bardzo płynnie wkręcą się na obroty (bardziej jego moc czuć powyżej 3000obr./min.) i jest bardzo elastyczny( na 5biegu od 50km./h do 225km./h). Do tego jest ekonomiczny . Najważniejsza jego pozytywna cecha to to, że ma samoczynną regulację luzów zaworowych, co przy LPG jest bardzo istotne. Silnik jako nieliczny z benzynówek Forda dobrze znosi LPG oczywiście sekwencja.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo dobrze zestopniowana, idealnie dopasowana charakterystyka i ustawienia przełożeń do silnika. Zmiana posczególnych biegów bardzo szybka i precyzyjna, jak się \"wczuję\" w auto można extra szybko zmieniać biegi i zyskać na przyśpieszeniu:-) Dla żony biego wchodzą za ciężko, szczególnie wsteczny z pierścieniem do góry- może być to przyczyną tego, że nie wiem czy był zmieniany kiedyś olej w skrzyni, muszę się zorientować i ewentualnie wymienić. Napewno poprawi to lekkość zmian przełożeń.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest bardzo dobrze zestrojone jak dla mnie, bo uwielbiam auta, które czuję za kierownicą, wiem co się dzieje z kołami podczas pokonywania zakrętów, hamowania, gwałtownego przyśpieszania. Auto łatwo wyczuć podczas poślizgu(nadsterowność, podsterowność)ABS nie przeszkadza, włącza się wtedy kiedy naprawdę musi. Zawieszenie jest dość twarde, nie jest komfortowe na dziurach i szybko się zużywa. Ale szybkie łuki- bajka:-)Auto prowadzi się bardzo pewnie przy dużych prędkościach. Brak systemów typu ESP jest dla mnie zaletą. Na naszych dziurawych drogach szybko trzeba wymieniać elementy układu jezdnego takie jak: sworznie wahaczy, łączniki i gumu staibilizatorów.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra we wszystkie strony, szyby duże, przednia podgrzewana, dobre wycieraczki założone i naprawdę jest super! Lusterka bardzo dobrze oddają odległości zarówno z boku, jak i z tyłu auta.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, łatwo się przyzwyczaić do wnętrza i intuicyjnie załączać, wyłączać poszczególne przyciski, jedynym mankamentem jest umieszczenie przycisku podgrzewania foteli- łatwo przy wsiadaniu lub wysiadaniu go załączyć nawet o tym nie wiedząc. Oprócz tego brak miejsca na kubki dla pasażerów przednich foteli. Pozatym można idealnie dopasować pozycję za kierownicą za pomocą regulacji fotela i kolumny kierowniczej w wielu płaszczyznach. Fotele bardzo wygodne, po przejechaniu nawet 1000km wysiada się z auta bez żadnych bóli kręgosłupa czy nóg. Dodatkowym atutem są podłokietniki z przodu i z tyłu oraz składanie tylnego oparcia 2/3 i płaska podłoga po złożeniu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję z klimą i podgrzewaną przednią szybę więc w zimę jak i w lato super. W zimę wnętrze bardzo szybko się nagrzewa a wentylacja chodzi bardzo cichutko, do tego fotele dbają o ciepełko w tyłek i nie trzeba skrobać szyby. W lato klima też daję radę w gorące dni, brakuje tylko dodatkowych nawiewów na tył(ale w tamtych latach to była rzadkośc). Jest też przydatny obieg zamknięty.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest bardzo wygodne i komfortowe w podróżowaniu, fotele z przodu i z tyłu dobrze wyprofilowane i wygodne, materiał to ładny i bardzo trwały welur. Miejsca na nogi jest wystarczająco, nawet podróżowanie w 5 osób jest ok. Bagażnik duży, wystarczający dla rodziny z dziećmi, Na wakacje jechałem 2 razy nad morze z rodziną i bezproblemu.
5,0
Wyciszenie
Mondeo bardzo dobrze wyciszone. Silnika nie słychać nawet przy dużych prędkościach- ma matę wygłuszająca od wewnątrz maski. Dodatkowo nie słychać szumów wiatrów do 160km./h/ później to już trzeba zgłaśniać radio ale to i tak jest super bo współczesne auta mają duże problemy z uszczelkami w drzwiach i ich szumami.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na ten silnik i klasę auta zużycie paliwa jest zadawalające ( mam LPG ) i wynosi około 7.5l trasa eko jazda 90km./h/- ja tak nie jeźdzę,trasa 100km./h- 130km./h 8-9l. normalnie trasa 150km./h- 200km./h 9- 11.5l.Miasto krótkie odcinki i raczej but:-) to z klimą 11.5- 13.0l.Przeglądów nie robię w ASO tylko sam wiem co jest do wymiany i to robię, tak samo z naprawami. Więc nie płacę za robociznę mechanikom. Auto jest łatwe i proste w obsłudze serwisowej! Co jest jego wielką zaletą. Ceny części eksploatacyjnych i zamiennych bardzo atrakcyjne a dodatkowo używane łatwo dostępne. W porównaniu do nowoczesnych aut, gdzie koszty napraw i przeglądów ASO są ogromne to Mondeo jest bardzo tanie w codziennej eksploatacji. Przejechane 100km tym autem kosztuje ok. 18-28zł co jest dobrym wynikiem i dużą oszczednością portfela.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mondeo ma dość dużą utratę wartości, dzięki czemu możńa kupić za nieduże pieniądze Mondeo z dobrym silnikiem i dobrze wyposażone, jednak co za tym idzie przy odsprzedaży też będzie to kwota mniejsza, chyba że będziesz dbał o autko wtedy możesz się wyżej cenić. Myślę, że nie warto przepłacać za VW czy japońskie auta, które też się psują i utrzymanie ich też kosztuje ( w niektórych przypadkach duże większe niż Mondeo ) a tutaj otrzymujemy dobre auto za rozsądne pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nie jest nowe, lecz ma już 15 lat i nie wystąpił tu jakiś wysyp awarii. Mondeo spisuję sie super, trzeba tylko wymieniać olej, filtry , itp części eksploatacyjne a oddźwięczy się bezawaryjną pracą. Z drobiazgów nie działał podgrzewany jeden fotel( przetarte przewody pod fotelem), odłączył się przewód z mocowania w podsufitce doprowadzający płyn do spryskiwacza tylnej szyby,zakamieniony spryskiwacz przedniej szyby z lewej strony( czyszczenie i smarowanie pomogło), słabe sprężyny bagażnika- wymieniłem 2szt na nowe, żarówki tylne postojowe i stopu ale sygnalizuje to komputer na wyświetlaczu. Pozatym nic się nie działo. Na bieżąco wymieniane rzeczy, które tego już potrzebują.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nigdy nie zawiodło, zawsze dowozi na miejsce i to jest najważniejsze. Nie było poważnych usterek. Od momentu kiedy je klupiłem( miało wtedy 213 000km ) i założoną już instalację gazową sekwencyjną wymieniłem listwę wtryskową ( wadliwa i założona najtańsza przy montażu LPG- 200 000km), filtr powietrza, oleju 3razy, olej 3razy, świece NGK, przewody Sitnech czy coś takiego, pasek wielorowkowy BOSCH, sworzeń wahacza z prawej strony, łączniki i gumy stabilizatorów z przodu i z tyłu, klocki hamulcowe z czujnikiem i tarcze z przodu, z tyłu szczęki wraz z cylinderkami- to wszystko częśći które się zużywają i trzeba je wymieniać w każdym aucie. Teraz można się cieszyć długą eksploatacją auta- poprzedni właścicel dość zaniedbał i akurat mi przyszło wymieniać te elementy zaraz po zakupie. Wymieniłem też chłodnicę klimatyzacji wraz z osuszaczem i przewodami klimy (wiedziałem że klima nie działa i poprzedni właściciel ją bardzo zaniedbał) i teraz jest ok. Ogólnie bardzo dobrze, trzeba dbać, wymieniać wszystko na czas i raczej Cię nic nie zaskoczy.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]