Bogato wyposażone, duże rodzinne auto za niskie pieniądze. Pomimo ostrzeżeń że Ford g...no wort jestem zadowolony. Dość wysokie zawieszenie pozwala uniknąć łapania krawężników, kretówek itp (znowu porównanie do P 406). Zagazowany jest idealnym rozwiązaniem dla niezbyt zamożnych większych rodzin.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przy 2 l silniku z gazem całkiem przyzwoite przyszpieszenie.
4,0
Skrzynia biegów
W zasadzie bez uwag.
3,0
Układ jezdny
Po przesiadce z P 406 lekkie roczarowanie bo auto gorzej trzyma się drogi na zakrętach. Elementy zawieszenia zdecydowanie za słabe jak na tak duże i ciężkie auto (kombi).
Komfort
3,0
Widoczność
Patrząc dp przodu trochę denerwują nie schowane za maską wycieraczki. Kompensuje to podgrzewana przednia szyba, świetna rzecz zwłaszcza zimą.
4,0
Ergonomia
Ciężko chodzące klamki w przednich drzwiach. Zmieniacz do radia obok kierownicy to świetny patent ale czasem się myli z dźwignią kierunkowskazów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew trochę za głośno chodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem nieźle.
3,0
Wyciszenie
Silnik w porządku ale stuki od zawieszenia są za głośne, może to wynika z zużycia elementów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Parametrów na benzynie nie pamiętam a na gazie: trasa 10 l, miasto 11-12 l. Wydaje mi się że to dobry wynik. Zaskoczyło mnie dość niskie zużycie przy szybkiej jeździe na autostradzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za przyzwoite pieniądze można dostać ponadprzeciętnie wyposażone, duże auto psujące się średnio jak każde inne.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wspomniane wyżej klamki. Zepsuł się przycisk do szyb. Urwało się lusterko wsteczne kierowcy. Zepsuty silniczek regulacji reflektorów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Częste konieczne naprawy przedniego zawieszenia zwłaszcza łączników. Słaba odporność na korozję zwłaszcza tylne błotniki i podwozie w części pod bagażnikiem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0i 130KM 96kW
[l/100km]