Inne
: Przstrzeń z przodu i wygoda, dynamika silnika
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Stałe problemy z kulturą na niskich obrotach, nie da się po prostu toczyć na jedynce lub dwójce bo zaraz zaczyna szarpać. Niezależnie od paliwa i rodzaju zasilania. Przyspieszenie niezłe, jeżdżę dynamicznie, te 136PH mi przy tej masie wystarczy. Powyżej 120km/h zdecydowanie hałaśliwy.
3,0
Skrzynia biegów
Manualna, kiedy miał 200 tys było ok - mozna było zmieniać biegi stosunkowo nonszalancko, teraz kłopoty z wkładaniem biegów, zwłaszcza jedynką wymaga siły i precyzji. Biegi trochę za krótkie, ale jak w wakacje trzeba pociągnąć przyczepę to jest za to super.
3,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi w miarę jak na combi.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
Regulacje fotela, kierownicy, gałki i przyciski pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy mrozie 10 stopni trudno rozgrzać kogoś zmarzniętego kto usiadł w drugiej klasie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W drugiej klasie z miejscem na kolana to bez rewelacji, specyficzna budowa kanapy - można lubić lub nie.
3,0
Wyciszenie
W porównaniu do mercedesa C180 żony z tego samego rocznika - mondeo wypada tragicznie. Powyżej 120 km okropnie hałasuje silnik. Gdyby była sześciobiegowa skrzynia - było by super - mocy silnika by wystarczyło na pewno.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa wysokie, części średnio drogo.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Polskie drogi: silentbloki i łożyska co półtora roku (25tys. km). , mechanizm wycieraczki,
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło 2x, pompa klimatyzacji zatarła się i zatrzymała nas w wakacje w trasie. Jeden pasek klinowy napędza w tym silniku wszystko. Kiedy pasek stoi - silnik stoi. Na jakiejś wiosce przy granicy w niedzielę o godzinie 22 w czasie dogrywki finału mistrzostw świata w futbolu. Nikogo trzeźwego nie udawało się ściągnąć żeby nas zholował.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]