4 z duzym plusem. Niedoceniane auto w Polsce - ale to dobrze - dzieki temu tanie...:-)))
Galasa prawie nigdy nie kupisz! Do 97 wszystkie z welurem. ABS to standard. Centralny też. Czesto wiele fajnych bajerow umilających zycie. Bardzo wygodne fotele. Idealne auto na dlugie trasy. Pakowne.
Wrażenia
4,0
Silnik
To już moje drugie mondeo MKI. Kombi. Pierwsze to 1,6 sedan.
Myślę żeby kupić i zgazować MKII 2.0...
No fajne auto jest....
4,0
Skrzynia biegów
Coś pierwszy bieg czasem szwankuje. Reszta 5
5,0
Układ jezdny
Mimo konieczności wymiany tulei wachaczy, wspornika stabilizatora lub drązków kierowniczych (ah te polskie drogi) auto trzyma się drogi świetnie (w przeciwieństwie do toyoty, której tył mnie kiedyś wyprzedził) w zakrętach wystarczy nieco gazu i idzie jak przylepione.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu trochę słabo reszta 5.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Minus za trudność w wysiadaniu. Kieronica regulowana w 2 płaszczyznach. Elektryczny fotel. Nawet niska Pani sie dopasuje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę parują szyby. Może to brak klimy? Wszystkim nowym nabywcom radzę na początek wymienić termostat i czujnik temperatury (gdy dziwnie sie zachowuje wskaźnik) z robocizną to ok 120 zl. Naczytałem sie o problemach z ogrzewaniem w tym modelu. Ludzie cudują ze szkoda gadac. (elektroda) a wystarczy 1,5 h w warsztacie i pare zlotych... I juz jest cieplo....
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Troche mało miejsca z tyłu jak jedzie duzy kierowca. Przy tych rozmiarach auta moglo by byc lepiej. Bagażnik cud miód (kombi)
4,0
Wyciszenie
Powyzej 120 troche za głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z gazem (sekwencja) jest super!!!
Ceny części czasem powlają (mnie - moze gdybym mial passata nie dziwil bym sie) 180 zl za spręzyne to lekka przesada ale... w necie sa sklepy ktore oferuja ORYGINALNE czesci czesto o 50% taniej niz inni - warto cos tam w googlach poszperać. Poza tym jest sporo używanych elementów. Nie dajcie sie namówic na wymiane całych wachaczy przednich (bogaj 380 za sztuke) Wiele warsztatow doskonale opanowało umiejetnosc wymiany samych tulei (40 zl x 4 szt). Efekt ten sam wiec po co przeplacac???
Olej - probowalem roznych semi syntetykow ale najlepszy jest LOTOS.
U mnie jest tak 5 tys po wymianie moge nie zagladac. Potem konieczne sa dolewki co 1 - 2 tys tak do natepnej wymiany zezre ok 1,5 l. Wy tez tak macie? Ja mialem to w obu modelach - wymiana co 15 tys....
Aha - kompletny rozrząd Motorkrafta możecie kupic w necie taniej (ok 350 zl) niz niewiadomego pochodzenia zamiennik zaoferuje Wam Wasz warsztat. A to nie pilne...
5,0
Stosunek jakość/cena
REWELACJA. Za małą kase dostajesz fajne auto. Bez uciązliwych usterek.
Teraz sie miotam:
MKII ale który?
TD - może być wyeksploatowany i przekrecony 3krotnie licznik
2.0 - ponoć źle znosi LPG - to prawda?
2,5 - trochę obawiam się opłat...
Poradźcie!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Razem z pierwszym MKI to juz ponad 5 lat razem z mondim...
Powiem tak - psują się pierdoły a i to nie często (termostat i czujnik temp)
Zawieszenie - tuleje wspornik drazki. Radze na poczatku wymienic. Sztywniejsze sie robi auto. Chyba wszystkie usterki wymienilem. Trza uwazac na wachacz wzdłuzny i nie wjeżdzać zbyt ostro tylem na krawezniki (kombi) i pod supermarketem stawac z daleka od innych - miekka blacha i na drzwiach robia sie dolki. Swiece tylko Motorkrafta zadnych zamiennikow!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawiodl. Zawsze pali na dotyk. Tylko dbajcie o świece 30 tkm i nowe (ok 120 zl)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 112KM 82kW
[l/100km]