Zawieszenie
: Zawieszenie i układ hamulcowy w tym mondelu to coś wspaniałego, hamulce pewne i bardzo silne, układ kierowniczy bardzo bezpieczny i przewidywalny. W przyszłości przesiądę się do Mk2 V6 lub Mk3.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Tylne nadkola sypią się w każdym... i te pękające zderzaki
Układ elektryczny
: Cewka lubi strzelić i to nie tylko w moim, podobno też wskaźnik temperatury.
4,0
Całokształt
Generalizując samochód duży, przestronny i bardzo wygodny. Mankamenty to pękające zderzaki i rdzewiejące nadkola tylne. Niestety, ten typ tak ma reszta jest na przyzwoitym poziomie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.8 w samochodzie o masie ponad 1350kg nie może zachwycać, szczególnie po wielu latach eksploatacji i faktycznym [zaznaczam dla ludzi myślących że ich np 10 letni golf IV tdi ma np 170000...] przebiegu ok 450000km. Nie jest jednak zawalidrogą i podróże z prędkością 160km\\h nie stanowią najmniejszego problemu. Maksymalna prędkość jaką osiągnąłem to blisko 190km\\h. [205\\50 R16]
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie pozytywna ocena. Wsteczny nie haczy jak np w Civic\'ach ale piątka odrobinę zbyt długa. Zimą przy mrozach -20 czuć minimalny opór przy włączaniu 1-szego biegu.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest naprawdę dobry. Mimo iż zawieszenie jest nieco bardziej miękkie niż np Vectry B to nie ma najmniejszych problemów z pokonywaniem zakrętów. Prowadzi się pewnie i bardzo przewidywalnie. Jeżdżę na 16\" felgach i oponach o profilu 50 i to jest chyba optimum dla tego modelu. Zawieszenie wytrzymałe, nieskomplikowane i bardzo tanie w przypadku remontu. Hamulce bardzo dobre o wiele lepsze niż w Audi A4 czy Vectrze B. W wersjach V6 jest jeszcze lepiej.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dookoła pojazdu jest bardzo dobra, nie ma najmniejszych problemów z cofaniem itp. Jedyny mankament to przedni słupek, który czasem utrudnia widoczność, szczególnie w odniesieniu do pieszych ale to akurat zdarza się w każdym samochodzie.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na wysokim poziomie, mnie brakuje tylko sterowania w kierownicy, reszta absolutnie intuicyjna i zawsze pod ręką. Plus za niemal 10 częstotliwości pracy wycieraczek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bardzo dobra, szyby nigdy nie zaparują, jeśli tylko filtr kabinowy jest w dobrym stanie. Klimatyzacja chłodzi szybki i wydajnie, pomimo iż w posiadanym przeze mnie egzemplarzu jest ona manualna.
Ogrzewanie w duże mrozy nie powala na kolana, daleko mu do wydajności np starych, solidnych Volvo serii 800 czy Saabów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest w bród. Nawet bardzo wysocy ludzie będą zadowoleni, bez względu na to czy zasiądą za kierownicą czy też na jednym z miejsc pasażerskich. Podróżując w 4 osoby można tym samochodem jechać na koniec świata. Bagażnik wielki. Po złożeniu tylnych oparć można spać w tym samochodzie wygodniej niż w namiocie.[serio, sprawdzone ;]
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest akceptowalne, ale S-klasa to to nie jest. Jazda przy 130-140 bardziej męczy niż przy 170... W przedziale 90-110 jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duży, ciężki samochód z [jak dla mnie] niezbyt wystarczającym motorem. Spalanie gazu na najzwyklejszej instalacji pod słońcem nigdy nie przekracza 13l. Na trasie przy prędkościach rzędu 130-160 [+klima]spala poniżej 11. Zarzynanie sprzętu na mieście objawi się na stacji liczbą 14, normalne użytkowanie w mieszanym 11 [205\\50 R16].
Benzyna odpowiednio miasto\\poza\\średnie 12\\8.8\\9.8
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj jest celująco. Duży rodzinny samochód za śmieszne pieniądze, w miarę tani w eksploatacji i raczej niezawodny. Ceny części niskie mimo producentów dobrej jakości [przewody +świece motorcraft 170pln, klocki brembo+ tarcze ferrodo na przód 200pln, tuleje gumowe końcówki drążków itp w cenach lekko-półśmiesznych]. Osobiście polecam wersję Ghia z motorami V6.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwujące, pękające plastiki kierowania nawiewu i zamek tylnej klapy, reszta na przyzwoitym poziomie.
Eksploatowany na lpg przez ponad 50000km i brak problemów. Recepta to przewody i świece motorcraft.
PS usunięcie katalizatora wyraźnie ożywia mondka.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po przejechaniu przeze mnie 40000km termostat i cewka zapłonowa odmówiły współpracy. Reszta to tylko części eksploatacyjne takie jak tarcze, klocki, płyny i akumulator ;)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 112KM 82kW
[l/100km]