Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo I Kombi

Mikenadir, 15 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 112KM 82kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 450 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Mondeo I Kombi 1.8 i 16V 112KM 82kW 1994-1996 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie i układ hamulcowy w tym mondelu to coś wspaniałego, hamulce pewne i bardzo silne, układ kierowniczy bardzo bezpieczny i przewidywalny. W przyszłości przesiądę się do Mk2 V6 lub Mk3.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Tylne nadkola sypią się w każdym... i te pękające zderzaki
Układ elektryczny : Cewka lubi strzelić i to nie tylko w moim, podobno też wskaźnik temperatury.
4,0
Całokształt
Generalizując samochód duży, przestronny i bardzo wygodny. Mankamenty to pękające zderzaki i rdzewiejące nadkola tylne. Niestety, ten typ tak ma reszta jest na przyzwoitym poziomie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.8 w samochodzie o masie ponad 1350kg nie może zachwycać, szczególnie po wielu latach eksploatacji i faktycznym [zaznaczam dla ludzi myślących że ich np 10 letni golf IV tdi ma np 170000...] przebiegu ok 450000km. Nie jest jednak zawalidrogą i podróże z prędkością 160km\\h nie stanowią najmniejszego problemu. Maksymalna prędkość jaką osiągnąłem to blisko 190km\\h. [205\\50 R16]
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie pozytywna ocena. Wsteczny nie haczy jak np w Civic\'ach ale piątka odrobinę zbyt długa. Zimą przy mrozach -20 czuć minimalny opór przy włączaniu 1-szego biegu.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest naprawdę dobry. Mimo iż zawieszenie jest nieco bardziej miękkie niż np Vectry B to nie ma najmniejszych problemów z pokonywaniem zakrętów. Prowadzi się pewnie i bardzo przewidywalnie. Jeżdżę na 16\" felgach i oponach o profilu 50 i to jest chyba optimum dla tego modelu. Zawieszenie wytrzymałe, nieskomplikowane i bardzo tanie w przypadku remontu. Hamulce bardzo dobre o wiele lepsze niż w Audi A4 czy Vectrze B. W wersjach V6 jest jeszcze lepiej.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dookoła pojazdu jest bardzo dobra, nie ma najmniejszych problemów z cofaniem itp. Jedyny mankament to przedni słupek, który czasem utrudnia widoczność, szczególnie w odniesieniu do pieszych ale to akurat zdarza się w każdym samochodzie.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na wysokim poziomie, mnie brakuje tylko sterowania w kierownicy, reszta absolutnie intuicyjna i zawsze pod ręką. Plus za niemal 10 częstotliwości pracy wycieraczek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bardzo dobra, szyby nigdy nie zaparują, jeśli tylko filtr kabinowy jest w dobrym stanie. Klimatyzacja chłodzi szybki i wydajnie, pomimo iż w posiadanym przeze mnie egzemplarzu jest ona manualna. Ogrzewanie w duże mrozy nie powala na kolana, daleko mu do wydajności np starych, solidnych Volvo serii 800 czy Saabów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest w bród. Nawet bardzo wysocy ludzie będą zadowoleni, bez względu na to czy zasiądą za kierownicą czy też na jednym z miejsc pasażerskich. Podróżując w 4 osoby można tym samochodem jechać na koniec świata. Bagażnik wielki. Po złożeniu tylnych oparć można spać w tym samochodzie wygodniej niż w namiocie.[serio, sprawdzone ;]
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest akceptowalne, ale S-klasa to to nie jest. Jazda przy 130-140 bardziej męczy niż przy 170... W przedziale 90-110 jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duży, ciężki samochód z [jak dla mnie] niezbyt wystarczającym motorem. Spalanie gazu na najzwyklejszej instalacji pod słońcem nigdy nie przekracza 13l. Na trasie przy prędkościach rzędu 130-160 [+klima]spala poniżej 11. Zarzynanie sprzętu na mieście objawi się na stacji liczbą 14, normalne użytkowanie w mieszanym 11 [205\\50 R16]. Benzyna odpowiednio miasto\\poza\\średnie 12\\8.8\\9.8
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj jest celująco. Duży rodzinny samochód za śmieszne pieniądze, w miarę tani w eksploatacji i raczej niezawodny. Ceny części niskie mimo producentów dobrej jakości [przewody +świece motorcraft 170pln, klocki brembo+ tarcze ferrodo na przód 200pln, tuleje gumowe końcówki drążków itp w cenach lekko-półśmiesznych]. Osobiście polecam wersję Ghia z motorami V6.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwujące, pękające plastiki kierowania nawiewu i zamek tylnej klapy, reszta na przyzwoitym poziomie. Eksploatowany na lpg przez ponad 50000km i brak problemów. Recepta to przewody i świece motorcraft. PS usunięcie katalizatora wyraźnie ożywia mondka.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po przejechaniu przeze mnie 40000km termostat i cewka zapłonowa odmówiły współpracy. Reszta to tylko części eksploatacyjne takie jak tarcze, klocki, płyny i akumulator ;)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Mondeo I

Liczba wpisów: 56

Ford Mondeo I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Mondeo I Kombi