Zawieszenie
: Łożyska kół. Albo wyją albo robią sie luzy. Ja też mam do wymiany...
Karoseria
: Rdza....
4,0
Całokształt
Auto całkiem niezłe.
Na pytanie czy kupiłbym jeszcze raz odpowiedziałem tak.
Jednak najchętniej wybrałbym "nie wiem".
Auto ma wady i zalety, nie urzeka wyglądem, dynamiką, ekonomicznością itd....
Ale najwazniejsze że jeździ
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik zapewnia przeciętne osiagi. Nie jest zbyt elastyczny, konkretnie idzie dopiero od około 2400 obrotów. Silnik bez problemów radzi sobie z górkami, nawet dużymi i to na piatym biegu, jednak auto musi być wkręcone na obroty.
Silnik ten nie jest tez szczególnie ekonomiczny, specjalnie cichy itd, ale nie zapominajmy ile lat ma ta konstrukcja
5,0
Skrzynia biegów
W moim egzemplarzu do skrzyni nie można sie przyczepić.
Skok lewarka bardzo krótki, można w ułamku sekundy zmienić bieg.
Biegi wchodzą bardzo miękko i precyzyjnie (nigdy żadnego biegu nie wrzucam na dwa razy).
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny oceniam dobrze z minusem.
Mianowicie auto zachowuje sie dośc pewnie przy większych prędkościach jak i w zakrętach, bo zawieszenie jest sztywne.
Jednak nie można sie spodziewać komfortu na dziurach, auto potrafi nieźle człowieka wytrzepac.
Zawieszenie jest bezkompromisowe..
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu dobra, do tyłu dobra. Cofanie takim autem nigdy nie należy do rzeczy łatwych.
Jestem wysoki i widzę patrząc do tyłu ostatnie 20 centymetrów zwisu bagażnika (miejsce gdzie kończy sie szyba i zostaje 20 cm) Dzieki temu wiem gdzie dokładnie kończy sie auto to pomaga wycofać na milimetry.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, zero zbędnych gadżetów.
Głupim pomysłem jest umieszczenie włącznika swiateł awaryjnych za kierownicą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jak wentylacja... jak sie dba o filtr i o nawiewy to jest okey.
co do ogrzewania nie wiem, jeszcze w zimie nie jeździłem
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca sporo (mam 192 cm wzrostu i dach jest w sam raz). Z tyłu też nie jest ciasno, to duży samochod i oferuje naprawde duzo miejsca.
3,0
Wyciszenie
Auto nie jest za ciche, przy 120 kmh robi sie głośniej, co nie znaczy że trzeba sie drzeć do pasażerów. Można normalnie rozmawiać ale tak komfortowo jak przy 100 kmh nie jest.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na wiek i przebieg silnika jest okey.
Odpukac kosztów wielkich nie miałem chociaż robiłem zawieszenie co pochłonęło dosc duuuuużo pieniędzy.
Auto jakieś bezawaryjne nie jest, super tanie w utrzymaniu też nie.
Przy autostradzie przy 90 kmh na dluzszej trasie na pewno można zejśc do 5 litrów.
Tylko kto wytrzyma 90 kmh w dłuższej trasie na autostradzie?
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli ktoś szuka koniecznie dużego auta z dużym bagażnikiem i ma mało pieniędzy to mondeo mk1 jest dobrym wyborem.
Trzeba jednak sie liczyć z tym że auto najmłodsze nie jest.
kupując diesla trzeba zwrócić szczególną uwage na stan pompy wtryskowej, turbiny oraz silnika.
Jeśli turbina cieknie, pompa nie domaga, a silnik woła o remont możemy wydac bardzo grube pieniądze na naprawe auta.
Lepiej dokładnie sprawdzić przed zakupem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Hmmm.
w sumie cięzko coś w tym względzie napisac....
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auta jeszcze odpukac nie holowałem...
Powaznych awarii nie bylo, odpukac wlasciwie nie robiłem nic oprócz zawieszenia, a to nie są byle jakie pieniądze.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 88KM 65kW
[l/100km]