Duży moment obrotowy 400Nm daje o sobie znać. Przy śliskich nawierzchniach koła łatwo buksują. Samochód najlepiej czuje się na drogach szybkiego ruchu. Prędkości autostradowe i większe osiąga i utrzymuje bez najmniejszego wysiłku. W mieście start spod świateł to duża frajda. Jedynie po wyjściu z ostrego zakrętu np. po wjeździe na prostopadłą drogę trochę się zastanawia przed przyspieszaniem. Ale to chyba skrzynia.
5,0
Skrzynia biegów
Działa podobnie jak DSG. Przy starcie z zatrzymania jest nawet szybsza. Jedynie po wyjście z ostrego zakrętu zbiera się chyba trochę wolniej. W mieście działa niezauważalnie.
4,0
Układ jezdny
Na pusto trochę twardy. Najlepszy komfort jest przy samochodzie obciążonym. Mimo szerokich opon 18" o dość niskim profilu 45 nie trzyma się tak dobrze drogi jak starsze modele (przez klika lat jeździłem MK III). Na tle innych samochodów układ jezdny niczym się nie wyróżnia.
4,0
Karoseria
Karoseria efektowna. Jedynie lakier jest bardzo wrażliwy na zarysowania. Po zimie zauważyłem małe i większe rysy od lodu. W poprzednich moich samochodach nigdy nic takiego się nie działo.
Bardzo przydatne jest rozmrażanie przedniej szyby.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność nie jest najlepsza. Szerokie słupki A dość mocno ograniczają pole widzenia. Trzeba mocno się rozglądać.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu. Sterowanie głosem działa znakomicie. Ekran dotykowy - również. Najważniejsze funkcje mają fizyczne przyciski i pokrętła.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na tle innych samochodów, które miałem nie jest najlepsza. Po dłuższej jeździe trzeba korygować ustawienia temperatury bo robi się zbyt gorąco lub zbyt zimno. Wentylacja jest bez zarzutu. Szyby nigdy mi nie zaparowały.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest bardzo dużo, z tyłu trochę mniej niż w Mondeo MK III i Skodzie Superb i porównywalnie do Peugeota 508 poprzedniej generacji. Do tej pory żaden z moich pasażerów nie skarżył się na brak miejsca.
5,0
Wyciszenie
Najwyższy poziom. Przy 160 km/h można rozmawiać jak w pokoju.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę nim codziennie do pracy 40km w jedną stronę, połowę w mieście (często w korkach) połowę na drodze ekspresowej. Jeżdżę w tempie "jak wszyscy". Średnie spalanie 6,2-6,5 l/100km. Na autostradzie (160km/h) - 7,6 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra cena.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory nic się nie stało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez żadnych uwag.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 180KM 132kW
[l/100km]