Szukałem auta bezpiecznego dla żony niewprawionego jeszcze kierowcy aby woziła córeczkę. Miało być duże ale proste w opanowaniu. Maverick poprzez łatwość prowadzenia od razu przypadł do gustu żonie. Pojazd typowo amerykański. Daje niesamowitą radość z jazdy i poczucie bezpieczeństwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonałość. Olbrzymi zapas mocy pozwala szybko zakończyć manewr wyprzedzania, a gdy pełna moc nie jest potrzebna to wtedy docenimy niesamowitą elastyczność i kulturę pracy niskoobrotowej jednostki V6.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna, z lewarkiem przeniesionym już z kierownicy na tunel środkowy. Troszkę to odejmuje amerykanizmu autu, ale funkcjonalnie bez znaczenia. Skrzynia działa perfekcyjnie. W połączeniu z wyżej wymienionym silnikiem czysta przyjemność z jazdy.
5,0
Układ jezdny
Dobrze spisuje się na polskich dziurach. Nawet większe ubytki asfaltu nie robią na aucie wrażenia. Kompromis między sztywnością a komfortem. Stosunkowo łatwe manewrowanie. Auto posiada zaskakująco mały promień skrętu.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się bardzo wysoko, więc widoczność siłą rzeczy jest bardzo dobra. Okna są wielkie a słupki małe więc nie zasłaniają widoku. Auto ma wielkie lusterka co również jest pomocne.
3,0
Ergonomia
Tutaj dam przeciętnie. Wszelkie schowki mogłyby być większe. Niby są ale nic nie można w nich zmieścić. ogólnie mogłoby ich być więcej a bagażnik obszerniejszy. Tym bardziej, iż koło zapasowe jest podwieszone z tyłu pod podłogą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybkie nagrzewanie wnętrza. Ford musiał tu coś ciekawego zastosować bo po niespełna minucie leci gorące powietrze. Klima też daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj nic nie można zarzucić. Zarówno z przodu jak i z tyłu jest okej. Fajną rzeczą jest brak tunelu środkowego z tyłu, więc osoba na środku nie musi okrakiem siedzieć. Łatwo się wsiada i wysiada z racji wysokiego umiejscowienia foteli.
3,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest cicho. Potem słychać już mocno szum powietrza opływającego klockowatą bryłę nadwozia, szum w bagażniku dachowym i szum z kół - ale może to kwestia opon.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części w cenie jak do każdego popularnego auta. Plusem jest amerykańska filozofia projektowania. Większość napraw eksploatacyjnych jest w stanie wykonać mechanik amator z pomocą podstawowych narzędzi. Dochodzi nam troska o oleje w skrzyni biegów, reduktorze i moście tylnym. Czyli jak w każdym 4x4. Jak ktoś lubi dłubać to z łatwością zejdzie z kosztów. Paliwo - to zależy jak na to się zapatrujemy i na ile wyceniamy swoje bezpieczeństwo, przyjemność z jazdy i wszechstronność auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale. Jakość nie ustępuje produktom japońskim gdzie cena za dany rocznik potrafi być 2x większa jak Forda.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie odnotowano. W 8 letnim aucie wszystkie mechanizmy, zamki, siłowniki, przełączniki, żaróweczki działają świetnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowano
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V AWD 203KM 149kW
[l/100km]