Przeniesienie napędu
: Napędy 4x4 po spięciu na sztywno na prawdę dają radę w terenie
5,0
Całokształt
Na moje oczekiwania samochód sprawdził się na ocenę bardzo dobrą. Nigdy mnie nie zawiódł, a robię nim stosunkowo dużo kilometrów. Na LPG chodzi jak na benzynie. Jeśli pamięta się na bieżąco o serwisach, to odwdzięczy się on niezawodną jazdą. Pali nawet w duże mrozy (ostatnio miał szansę się wykazać w tym zakresie ;) ). Jedyny delikatny minus jaki widzę, to czasami brakuje mu mocy, szczególnie w terenie. Ale Jak się to już wie, to można się przyzwyczaić. Na asfalcie demonem prędkości też nie jest. Ale czego oczekiwać od takiego klocka z 2.0 pod maską :)
Wrażenia
4,0
Silnik
W moim przypadku silnik bezawaryjny. Dbasz o regularne wymiany płynów i filtrów - masz bezstresowe użytkowanie :) Czasami odczuwa się brak mocy na przykład w terenie, czy podczas wyprzedzania TIRa ;)
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Promień skrętu porównałbym do tankowca, ale da się przyzwyczaić ;) Górki, dołki i polskie drogi mu nie straszne :D
5,0
Karoseria
Niby Ford, a blacha się trzyma. Nie miałem potrzeby interwencji w żadnym miejscu na karoserii.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w SUVie. Siedzi się wysoko i widać dosłownie wszystko przed sobą. Ułatwia to jazdę po mieście i manewrowanie w ciasnych uliczkach.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po wrzuceniu LPG koszty tankowań są znacznie przyjemniejsze dla kieszeni. Części też nie są jakieś bardzo drogie. W końcu to Ford ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nic mnie nie zatrzymało na drodze. Zawsze powrót do domu na własnych kołach bez holu :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V AWD 124KM 91kW
[l/100km]