Zawieszenie
: Wygodne na asfalcie i polnych drogach
4,0
Całokształt
Przez rok jedyną awarią było uszkodzenie czujnika ABS. Reszta super, kompletne wyposażenie (elektryka, klimatyzacja, skóra, 4x4, szyberdach i tempomat) działa bez zastrzeżeń.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez awarii
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj minus za kiepski komfort wyboru 1 i 2 biegu na zimno (po uruchomieniu do rozgrzania silnika).
5,0
Układ jezdny
Opony AT w rozmiarze 235/75 R15 jeszcze zwiększają prześwit ale auto i tak się stabilnie prowadzi w zakrętach. Sprawny i pomocny 4x4 choć bez reduktora nie ma co rozważać Mavericka jako terenówki.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra w każdą stronę i ogromne lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
Stara szkoła, wszystko pod ręką a przyciski i pokrętła można obsługiwać nawet w rękawiczkach (sprawdzone osobiście).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne ogrzewanie, szybko odmraża szybę. Klimatyzacja manualna daje radę a w połączeniu z szyberdachem pozwala na komfort w pełnym zakresie temperatur.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu, z tyłu też nie jest źle o ile z przodu nie jadą osoby o wzroście powyżej 185cm. Plus za prawie brak tunelu środkowego z tyłu. Na szerokość z tyłu brakuje kilku cm dla wygodnej jazdy 3 osób.
3,0
Wyciszenie
Do 80 km/h jest dobrze, powyżej 110 km/h jest już głośno. Szum powietrza i opon staje się uciążliwy w dłuższej perspektywie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie spodziewane, rozrząd jak w zwykłym Fordzie. Innych kosztów nie miałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za auto zapłaciłem 15 tys. złotych i przez rok nie miałem innych wydatków.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pozytywnie zaskoczył mnie minionej zimy nie robiąc sobie nic z solidnych mrozów. Kilka wypadów w bezdroża również nie skutkowało żadnymi usterkami. Kompletne wyposażenie działa bezawaryjnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V AWD 124KM 91kW
[l/100km]