Ford to marka w Polsce mocno niedoceniana, stawiana w rzędzie samochodów na "F". A Nowa Kuga mild hybrid to świetny, nowoczesny SUV naszpikowany nowoczesnym rozwiązaniami po dach. Spokojnie wytrzymuje konkurencję z Toyotą Rav 4 Hybrid
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura pracy, cichy, oszczędny. Technologia miękkiej hybrydy jest dość bezpieczna. Mało pali. Na testach jeżdziłem także Ecoboot 1.5 i nie polecam - to za słaby silnik do tego auta. Za to Ecoblue 2.0. mhev spisuje się świetnie!. Wysoki moment obrotowy (370 Nm) daje poczucie bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu i wielką frajdę w prowadzeniu.
5,0
Skrzynia biegów
Fordowska, precyzyjna, krótkie przełożenia - jeździłem Quashqaiem i mam porównanie.
5,0
Układ jezdny
Przyjemnie się prowadzi, nie buja na zakrętach, zawieszenie bardzo dobrze zestrojone.
5,0
Karoseria
Auto jest po prostu ładne. i przyciąga wzrok. Kłopotów z karoserią jak na razie brak. Trochę mały bagażnik jak na auto tych rozmiarów.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność z przodu i z tyłu.
3,0
Ergonomia
To słaby punkt - fotele są mało wygodne, choć można się przyzwyczaić. Podłokietnik za krótki. Za to mnóstwo miejsca z przodu i z tyłu. Bardzo łatwy w obsłudze system SYNC 3. Pełno schowków w środku. Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto sprawnie radzi sobie z zaparowanymi szybami, podgrzewana szyba z przodu jest bardzo przydatna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nie ma zastrzeżeń - miejsca mnóstwo. Bagażnik trochę za mały, choć plus za przesuwaną tylną kanapę, która zwiększa pojemność kufra.
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla - samochód cichy. Jeździłem głośniejszymi benzyniakami.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie żadnych kosztów. Auto mało pali. Na autostradzie z pełnym obciążeńiem poniżej 6.00
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry SUV za rozsądną cenę. Ok
O
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoBlue MHEV 150KM 110kW
[l/100km]