Wariant Full HEV 190 koni Titanium X z 2023 roku. Naprawdę bardzo dobry samochód , polecam z czystym sumiemieniem. Przesiadłem się do Kugi z Tiguana 1,5 TSI DSG z 2019 roku i nie żałuję. W ogóle nie tęsknię za VW, a wręcz przeciwnie - każdego dnia wsiadając do Forda, robię to z uśmiechem i radością :)
Wrażenia
5,0
Silnik
2,5 litra w dzisiejszych czasach to nie jest standard. Kawał dobrego silnika , nie jest wysilony jak to przy hybrydzie, ale czuć, oj czuć jego potencjał i moc !
5,0
Skrzynia biegów
Dotychczasowa skrzynia DSG od grupy VAG jest uważana za jedną z lepszych. Po przesiadce do eCVT Forda nie widzę zmiany na gorsze. Wręcz przeciwnie, poczułem spokój jej pracy, mega elastyczność i jak trzeba to róownież niezły power po wciśnięciu nogi w gaz. Działa bezszelestnie, gładko i przyjemnie, wręcz aksamitnie.
5,0
Układ jezdny
Typowo fordowski, od dawna chwalony i się z tym zgodzę. Kompromis pomiędzy komfotrem a stabilnością na drodze. Wybrałem celowo wariant bardziej miękkiego zawieszenia przy Tiatnium X. Jeździłem demo ST Line i faktycznie był dla mnie zbyt twardy. Zamówiłem Titatnium X.
4,0
Karoseria
Blachy , jak blachy typowa dzisiejsza produkcja. Zobaczymy za kilka lat... Fajnie i dobrze zabudowane podwozie. Miłym akcentem i dodatkiem są wysuwane automatycznie zabezpieczenia rantów drzwi. Czy aby nie każdy producent winien tak robić. Mega opływowa sylwetka nadwozia, dzięki temu mega cisza w kabinie jak w klasie premium. Świetnie spasowane wnętrze, nic nie trzeszczy.
Komfort
5,0
Widoczność
Poprawna , żadnych uwag. Fajny kąt pochylenia przedniej szyby , dzięki temu dobra widoczność np. przy ruszaniu ze świateł . Bardzo dobre światła full led, na automacie płynnie przełączają się pomiędzy trybem mijania vs drogowe.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Ciężko dzisiaj poszukać auto z fizycznymi przycisakmi i gałkami, wielki plus dla Forda. Dzisiejsze tablety ok. ale i tak produceni moim zdaniem będą wracać do tego rozwiązania z uwagi na wygodę użytkownaia i przede wszytskim bezpieczeństwo.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa sprawnie, choć uwaga przy hybydzie trochę inaczej i mam wrażenie, że wolniej się zimą nagrzewa wnetrze . Pewnie dlatego, że silnik spalinowy jest odłączany często. Poza tym grzanie foteli, kierownicy i przedniej szyby działa mega szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronny, do tego regulacja pochylenia tylnej kanapy pod kątem oraz mozliwość jej przesuwania przód - tył. Elektryka fotela kierowcy też fajna sprawa.
5,0
Wyciszenie
Wielki plus tego auta. Wyciszony perfekcyjnie, jak na tą klasę auta. Podwójnie klejone szyby boczne i dodatkowo wyciszona akustycznie szyba czołowa robią robotę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sporo mniejsze spalanie względem typowych silników spalinowych. Do Tiguana mam spadek średniego spalania o ok. 3 litry na 100
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 166 tysi dostałem wszystko co chciałem uzyskać z wyposażenia w nowoczesnym aucie plus wyśmienity układ samoładującej sie hybrydy. Rewelacja !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co bez zarzutu, żadnych uwag.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam 4 lata spokoju, pakiet gwarancyjny.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid 190KM 140kW
[l/100km]