Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Kuga III SUV Plug-In

grzegorz_g, 11 dni temu
Silnik 2.5 EcoBlue 225KM 165kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Kuga III SUV Plug-In 2.5 EcoBlue 225KM 165kW 2019-2024 - Oceń swoje auto
4,93
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Swietne przelaczanie pomiedzy silniekiem elektrycznym a spalinowym
Zawieszenie : Zero pneumatyki, duże obręcze a nadal mega komfortowo
Inne : Przestrzen dla kierowcy i pasażerów oraz bardzo zgrabny bagaznik ze sprytna, elastyczna roleta.
5,0
Całokształt
Ford `Kuga III generacji, to moje ulubione auto rodzinne, które staram się wypożyczać zawsze gdy tylko jest dostępne podczas wakacyjnych wyjazdów. Auto oprócz atrakcyjnej karoserii, zapewnia dużo przestrzeni dla 4 dorosłych osób i pełnego bagażnika gratów (4 kabinówki, 2 plecaki i dwie torby z zakupami połyka jak pelikan). Ma również bogate wyposażenie, ponieważ jeśli jest już dostępna do wypożyczenia, to w wersji ST-Line a wiec praktycznie najwyższej, ze sportowymi akcentami. Wypożyczałem Kugę już czterokrotnie (dwa razy plug-in ze słabszym silnikiem 2.5l oraz napędem 4x4 i dwa razy z mocniejszym silnikiem 2.5l z napędem na przednią oś.) Łącznie przejeżdziłem tymi czterema różnymi egzemplarzami ponad 5000 km i niezmiennie z radością wracam do tego modelu. Kuga III generacji to auto bardzo praktyczne, obszerne i komfortowe. Niewysilony silnik 2.5l pozwala na dynamiczna jazde a komfortowe zawieszenie forda pozwala cieszyc sie zwiedzaniem bez wzgledu na rodzaj nawierzchni. Auto ma podwyższony prześwit i niestraszne mu ani szutrowe czy kamieniste drogi ani wyższe krawęzniki. Systemy asystujace działają bardzo dobrze a na wyjątkowa pochwałę zasługuje mechanizm przelaczania się silnika elektrycznego ze spalinowym. W trakcie moich wakacyjnych eskapad nigdy nie musiałem ładować Kugi z gniazdka - mechanizm rekuperacji i ładowania akumulatora silnikiem spalinowym zapewniał do 87% naładowania akululatora silnika elektrycznego, co przekładało się na oszczędniejszą jazdę mimo pełnego obciążenia - średnio 7,5l/100km. Ford zrobiliście świetny samochód!
Wrażenia
5,0
Silnik
Niewysilony silnik 2.5l pozwala na dynamiczna jazde niezaleznie czy jest to wersja słabsza z napedem 4x4 czy mocniejsza z napedem na przód. na wyjątkowa pochwałę zasługuje mechanizm przelaczania się silnika elektrycznego ze spalinowym. Nigdy nie musiałem ładować Kugi z gniazdka - mechanizm rekuperacji i ładowania akumulatora silnikiem spalinowym zapewniał do 87% naładowania akululatora silnika elektrycznego, co przekładało się na oszczędniejszą jazdę mimo pełnego obciążenia - średnio 7,5l/100km
5,0
Skrzynia biegów
Automat jest bardzo sprawny, nie ma opoznien a przelaczanie pomiedzy silnikiem spalinowym a elektrycznym nastepuje niezauwazalnie. Tylko po dzwieku i mocy mozna poznac, że włączył sie benzyniak. Nie znaczy to, że nie da sie kontrolowac przelaczania silnikow. Wrecz przeciwnie instrumenty bardzo czytelnie pokazuja jakim napedem sie poruszamy a sila nacisku pedalu przyspieszenia przeklada sie na rodzaj używanego napedu.
5,0
Układ jezdny
Komfortowe zawieszenie forda pozwala cieszyc sie jazdą bez wzgledu na rodzaj nawierzchni. Auto ma podwyższony prześwit i niestraszne mu ani szutrowe czy kamieniste drogi ani wyższe krawęzniki. W zależności od wybranego trybu jazdy (normal/sport/eco/snieg i piach) charakterystyka wyraznie zmienia sie, kierownica utwardza lub pracuje lżej, zawieszenie staje sie bardziej komfortowe lub zwarte a biegi zmieniaja sie mniej badz bardziej dynamicznie. Naprawde czuć różnice.
5,0
Karoseria
Moim zdaniem Ford Kuga III generacji wygląda świetnie z każdej strony. Najmniej podoba mi sie jego tył, ale tu w wersji ST line sa przynajmniej nieudawane wydechy, czym w przeciwienstwie do grupy VAG Ford rozpieszcza klientow w ostatnich latach ;-)
Komfort
5,0
Widoczność
W mojej ocenie widoczność w Kudze jest bardzo dobra we wszystkich kierunkach, pomimo dośc obszernych słupków A.
5,0
Ergonomia
Ford, choć jego instrumenty działają troche inaczej niż moje ulubione niemieckie wozidła zachowuje bardzo wysoką ergonomię. Guziki, przyciski znajduja sie w intuicyjnych miejscach, obsługa systemu infotainemt jest nieskomplikowana, zegary ładne i czytelne. Bardzo podoba mi sie wzorcnictwo wersji ST-line: mega mięsista kierownica z obszyciem czerwoną nicią i takie same czerwone obszycie foteli, boczków w drzwiach, zagłówków to smaczki, które cieszą oko i nadaja auta sportowego charakteru.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie niespecjalnie było mi potzrebne podczas letnich eskapad , natomiast klimatyzacja działa doskonale za każdym razem i utrzymuje zadana temperature pomimo bardzo wysokich temperatur na zewnatrz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen dla kierowcyi pasażerów, to zdecydowanie element, który zasługuje na pochwałę. Kuga to zdecydowanie auto rodzinne zapewniajace komfortowe podrózowanie w obu rzedach. Przednie fotele zapewniaja wystarczaja regulacje i latwo mozna znalezc komfortowa pozycje. Tylna kanapa jest nie tylko przesuwna, co pozwala zwiekszyc przestrzen lub bagaznik ale rowniez jej oparcie ma kilkustopniowa regulacje od pollezacej do wrecz pionowej. Na wyjatkowa pochwlae zasluguje materialowa roleta bagaznika, ktora wiele osob wysmiewa, ze taka tandetna i wiotka. Te wlasciwosci nie przeszkadzaja zakryc bagaż przed oczami wscipskich a elastyczna konstrukcja pozwala wsadzic do bagaznika wieksze torby, które normalnei by sie niezmieniscily lub nadprogramowe rzeczy, ubrania, siatki, etc. Dla mnie same zalety, zero wad.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie auta jest komfortowe. Jeżdziłem autami lepiej wyciszonymi i zdecydowanie głosniejszymi. Maska jest wyłozona mata wygłuszajaca, elementy karoserii rowniez - nie ma sie do czego przyczepic.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto w wersji plug-in spalało mi srednio 7,5l /100km co przy pełnym obciązeniu 4 dorosle osoby i bagaz uwazam za wynik swietny. Zbyt krótko je uzytkowałem, aby ocenic koszty stałe utrzymania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowa Kuga III generacji kosztuje po rabacie w okolicach 200 000 złotych i uważam, że za te pieniadze dostajemy bardzo dużo w swietnej jakości. Nie wiem jak wyglada spadek wartosci tego auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cztery egzemplarze, którymi pokonywałem bezdroża i góry w kilku krajach nie wykazały żadnych usterek. Auta miały przebiegi miedzy 30 a 65 000 km i w trakcie dwutygodniwych wynajmów nie sprawiły żadnych przykrych niespodzianek a wszystkie systemy działaly sprawnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cztery egzemplarze, którymi pokonywałem bezdroża i góry w kilku krajach nie wykazały żadnych usterek. Auta miały przebiegi miedzy 30 a 65 000 km i w trakcie dwutygodniwych wynajmów nie sprawiły żadnych przykrych niespodzianek a wszystkie systemy działaly sprawnie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 EcoBlue 225KM 165kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Kuga III SUV Plug-In 2.5 EcoBlue 225KM 165kW
Średni koszt przejechania 100 km
19,00 zł
2,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Kuga III SUV Plug-In