Ogólna ocena bardzo pozytywna. To moj pierwszy samochód ktory wybralem oczami, bo ze względu na pandemie wstrzymano produkcje i nie było samochodów demo. Koniecznie chcialem hybryde wiec wybieralem z Rav 4 , CRV, 3008 , KUGA. Po jazdach probnych najlepiej wypadła RAV4, ale niestety multimedia to dramat, a na dodatek drugiej polowie sie nie podobał. Wybralem KUGE ViGNALE bez jazd, ale jak ford jezdzi kazdy wie. Obawialem sie tylko napedu - niepotrzebnie - silnik elektryczny (ok 100KM) robi swoje. Teraz juz rowniez wiem ze jest to najcichszy samochód wsrod tych ktorymi jezdzilem (nawet przy mocnym wcisnieciu gazu nie slychac ze to eCVT - przynajmniej w srodku auta - w przeciwienstwie do RAV4). Oczywiscie trzeba byc uczciwym i musze dodac, ze taki typ hybrydy jest dla tych osób ktore maja gdzie go doładowac (dom, garaz), a najlepiej jak jeszcze maja swoja fotowoltaike - w innym przypadku plug in raczej nie ma sensu
Wrażenia
5,0
Silnik
W przypadku hybrydy trzeba ocenic cały uklad napedowy - moim zdaniem swietny. Na samym elektryku rozpedza sie do ok 130km/h pozniej załącza sie spalinowy. Z wyprzedzaniem nie ma klopotu (moment mozna porownac do diesla ok 190-200KM)
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń to eCVT - co tu opisywac. Jedyna wada tych skrzyn to halas w srodku podczas gwałtownego przyspieszania - w wersji Vignale prawie niesłyszalne ze srodka auta
5,0
Układ jezdny
Jak to Ford - super - na szczescie nie jest tak twardy jak w ST pomimo felg 20"
5,0
Karoseria
O gustach sie nie dyskutuje, ale mi sie podoba. Niektorzy mowia ze przod podobny do Macana, a tył to RAV4
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra w kazdym kierunku - nie mam zastrzeżeń, a na dodatek kamery pomagaja
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, system multimedialny dziala bardzo szybko i bez zastrzeżeń. Na dodatek sterowanie klimatyzacja, ogrzewaniem jest rowniez za pomoca fizycznych przyciskow. Minusy to dziwne kształty schowków w drzwiach (przod i tył) oraz moim zdaniem podłokietnik mogłby miec wieksza regulacje przód tył
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag, ale na razie korzystałem tylko z chłodzenia. Fajny bajer to mozna uruchomic samochód ze smartfona i przed wejsciem do pojazdu schłodzić go lub ogrzać (aplikacja FORDPASS)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest duzo wiekszy niz poprzednia KUGA - wielkoscia miejsca dla pasazerów nie ustepuje Mondeo 2015 (mialem to moge porównac). Jedyny minus to bagaznik - mogłby byc wiekszy, ale na szczescie sytuacje troche poprawia przesuwna tylna kanapa (jak sie podruzuje z dziecmi tak do 140cm wtedy smiało bagaznik mozna powiekszyc)
5,0
Wyciszenie
W wersji Vignale bardzo dobre, aktywne i bierne wyciszenie.
Dopiero od predkosci ok 160 pojawiaja sie wieksze szumy opływowe. Pomimo ze to CVT prawie tego nie słyczac
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu mozna napisac referat. Niektorzy uwazaja ze wersja PLUG IN jest bez sensu - w moim wypadku nie. Jezdze ok 70% przebiegu "wokół komina" i srednio dziennie robie 40-45 km wiec naladowany do pelna akumulator bez problemu starcza mi na cały dzień. W takim przypadku sr. spalanie mam 0.4l/100km w trybie tylko elektryka - przejechane w ten sposób na razie ok 600km (tylko elektryka ale zauwazylem ze paliwo tez jest zuzywane na dogrzanie silnika spalinowego). Trasa drogi krajowe tryb hybrydowy sr spalanie 5,2 l/100km przy predkosci na tempomacie aktywnym 112km/h (ok 500km przejechane). Min sr spalanie droga krajowa temp 100km/h duzy ruch 4,6 l/100km (ok 300)km. Autostrada (tego obawialem sie najbardziej, a zle nie jest) - trasa szczecin - warszawa - szczecin na trybie "spalinowym EV pozniej" przy tempomacie aktywnym ustawionym na 150km/h sr spalanie 9,1
4,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem wypada dobrze (choc zawsze mogloby byc taniej). Samochód mam w najwyzszej wersji ze wszystkimi dodatkami jakie były w cenniku, a pomimo to zaplacilem mniej niz bym musial zaplacic za RAV4 czy CRV. Na dodatek Kuga to wersja PHEV (ładowana z gniazdka) ktora jest duzo drozsza i nie wystepuje u wymienionych konkurentow - niedlugo ma sie pojawic rav4 PHEV ale cena podobno z kosmosu
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
odpieło sie mocowanie tapicerki skorzanej fotela kierowcy - juz zrobione
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak - oby było tak jak w poprzednich fordach
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 EcoBlue 225KM 165kW
[l/100km]