Porównuję do Kugi I którą też miałem od nowości. Była to wersja z napędem na przód 2,0 TDCi 136 koni. Z pierwszej Kugi byłem bardzo zadowolony. Przez prawie 6 lat wymiana koła dwumasowego na gwarancji i dwa razy w mroźną zimę problemy z DPFem (raz samo przeszło jak rozmarzł drugi raz awaria usunięta przez serwis). Kuga II to auto lepsze od poprzednika pod każdym względem. O mało nie kupiłem mazdy 6 ale w czasie jazdy próbnej miałem wrażenie że silnik 2,0 w benzynie dziwnie twardo i głośno pracuje. Spodziewałem się w maździe lepszego wyciszenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
W porównaniu do pierwszej Kugi jest trochę zrywniejszy. Czuję się te 150 koni ale jeszcze bardziej te 370 Nm. Auto na 2 biegu i kołach 18 cali zrywa przyczepność przy dodaniu gazu. Silnik bardzo cichy. Wibracji praktycznie nie czuć. Na próbę przed zakupem miałem 2,0 TDCi 163 konie i ten który mam pod względem osiągów jest porównywalny ale cichszy. Przez pierwsze 2-3 tysiące jakoś tak dziwnie chodził ale później chyba się dotarł i jest OK.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bardzo dobrze i biegi wchodzą z miłym lekkim oporem. Nic dodać nic ująć - jeździłem też VW i tam jest podobnie.
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie mogło by być bardziej miękko. Może to wina 18 calowych kół ale fakt że na dziurach trochę trzęsie. Auto prowadzi się pewnie i czuć że drogi trzyma się doskonale ale wolał bym wozić rodzinę na bardziej miękkim zawieszeniu. To co piszą niektórzy że buja, nurkuje czy coś, to kłamstwa. Jak ktoś uważa że buja i nurkuje to polecam jazdę ix35 - tamten to dopiero buja. Także podsumowując auto jest pewne zwinne i świetnie się prowadzi ale trochę przy twarde.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra- jak to w SUV-ie. Dodatkowo czujniki z przodu i z tyłu pomagają.
5,0
Ergonomia
Wg. mnie jest bardzo dobrze. Nie wiem dlaczego niektórzy piszą że "guzikologia"? Jak auto ma otwieraną elektrycznie klapę bagażnika to guzik w kabinie na desce jest bardzo pomocny - korzystam często. Jak auto ma podgrzewaną przednią i tylną szybę to też dwa guziki muszą chyba być. Jak auto ma czujniki parkowania to też dobrze jak jest pod ręką guzik żeby je włączyć lub wyłączyć w razie potrzeby. Jak jest układ start-stop to też dobrze żeby guzik był na wierzchu i jak podjeżdżam w korku to po co ma gasnąć co 5 sekund - jest guzik - wyłączam! I można tak bez końca - ja lubię jak jest dużo funkcji i są do nich guziki! Czym mam to włączać? Myślami? Jak ktoś lubi rozwiązania typu Peugeot 308 (pięć guzików i wyświetlacz dotykowy) to proszę bardzo ale miałem okazję jechać z kolegą i ja bym skończył na drzewie zanim bym wszedł w to menu i coś włączył albo trafił tam gdzie trzeba na tym nieszczęsnym wyświetlaczu! Ja bym tu poprawił tylko jedną rzecz - w Kudze I była funkcja do klimatyzacji że jak sam jechałem to sterowałem dwoma strefami jednym pokrętłem - tu tego nie ma i szkoda.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest bardzo dobrze - szybko chłodzi, szybko grzeje i fotele podgrzewane. Grzeje dużo szybciej niż pierwsza Kuga. Ale zobaczymy jak będzie -20.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo więcej miejsca niż w pierwszej Kudze - szczególnie z tyłu ale z przodu też. Bagażnik też większy i teraz bez problemu wózek wchodzi. Jednak w cx5 bagażnik był większy. Za to w Tiguanie to co podaje VW to jakaś kpina - tam w życiu nie ma 470 litrów! Jak jest 300 to dobrze! Salony mam obok siebie więc łatwo było porównać.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest bardzo dobre (uwaga na wersje ze szklanym dachem - miałem taką na próbie i relingi strasznie szumią a szyba tego nie izoluje). O mało nie zrezygnowałem z zakupu po pierwszej jeździe wersją ze szklanym dachem - było głośno. Po przejechaniu się wersją z normalnym dachem okazało się że wyciszenie jest bardzo dobre - jest ciszej niż w Kudze I i np. w maździe cx5. Wyciszenie jest na poziomie klasy średniej (dużo ciszej niż w CR-V i trochę ciszej niż w cx5 - porównywalnie co Tiguan)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po dotarciu spalanie ok 7,2 średnio. Po za miastem jadąc ok100 pali około 6,3. Na autostradzie przy 140-150 pali 8. W mieście 8,5. Zauważyłem że opony fabryczne Continentala są dosyć głośne i mają duże opory toczenia (kategoria F na etykiecie). Podejrzewam że jak założę Goodyear UG8 spalanie trochę spadnie. Przeglądów jeszcze nie było ale wymieniałem olej przy 3 tyś - strasznie drogi ok 300 zł. Podejrzewam że serwis będzie na podobnym poziomie co Kuga I więc nieźle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że jakość materiałów, wyposażenie, wyciszenie i technika jaką oferuje Kuga jest na bardzo dobrym poziomie w stosunku do ceny (przy zakupie auta bardzo fajne rabaty i promocje). Jak oglądałem Hyundaia ix35 to te plastiki mnie przeraziły - bagażnik cały plastikowy -tu wykładzina. Teraz z ciekawości oglądałem Tucsona - to samo - tani plastik. Co z tego że ładnie wygląda jak połowa deski rozdzielczej i boczki na drzwiach plastikowe aż oczy bolą patrzeć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za mało żeby coś napisać. Jak się zepsuję to dopiszę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 150KM 110kW
[l/100km]