Wygodny i dynamiczny samochód. Silnik 180 KM robi swoją robotę, 4 osoby + bagaż nie robią na nim żadnego wrażenia, nawet podążając wysokimi serpentynami (Włochy i Francja). Napęd 4x4 przydaje się na mokrej i śliskiej nawierzchni - w deszczu samochód świetnie odchodzi ze świateł, oczywiście w dieslu jedynka i dwójka bardzo krótkie, wiadomo nie jest to samochód sportowy, swoje też waży 1700 kg moja wersja. Mocny diesel wydaje się odpowiednim wyborem do wysokiego i ciężkiego auta. Spalanie do najniższych nie należy, spokojna trasa to 6-6,5 l, przy dynamicznej (expresówki, autostrady) 7,8 - 8,5, miasto 8 - 9l. Jeżdżę głównie w mieście, trasy raz lub 2 razy w miesiącu. Żadnych problemów z DPF czy osprzętem silnika nie było. Oleju od wymiany do wymiany nie dolewam, (wymieniam co max 12 tys. km) zalecany przez producenta Castrol 0w30 jest naprawdę OK.
Staram się spokojnie jeździć na zimnym silniku. Olej Napędowy tankuję na koncernówkach, czasami wybieram ON Premium, w mrozy nigdy nie było problemów z rozruchem, mam nowy akumulator - oryginalny fordowski wytrzymał prawie 6 lat.).
Auto jest zwrotne, dobrze się sprawuje w mieście, bardzo dobra widoczność w każdym kierunku. Wygodnie się wsiada i wysiada, łatwo zamontować fotelik dla dziecka. O krawężniki się w końcu nie martwię i żona zadowolona, bo jeszcze niczego nie urwała. Super, że auto ma wydają klimatyzację i mocno, fabrycznie przyciemnione szyby z tyłu, każdy kto ma dzieci i podróżuje z nimi po gorących częściach Europy gdzie mocno i długo świeci słońce wie o co chodzi.
Auto jest całkiem ciche na autostradach, jedynie szum od opływającego wiatru, w autach typu SUV z wysokim nadwoziem to normalne zjawisko - coś za coś.
Generalnie naprawdę jest OK. Może bagażnik mógłby być większy. Może elektryczna klapa bagażnika mogłaby szybciej działać, lepsze trzymanie boczne foteli byłoby mile widziane, trochę dłuższe siedziska też, ale jestem z tego auta naprawdę zadowolony, jeździ się fajnie, nie miałem żadnych poważnych awarii.
Wrażenia
5,0
Silnik
Odpowiedni do gabarytów i masy auta. Mocny. Bezusterkowy. Można na nim polegać. Na trasie jest w swoim żywiole, 400 Nm bez wysiłku utrzymuje dobre tempo autostradowe.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowy manual.
Działa jak należy.
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze skręca, nieźle hamuje, trzyma się w zakrętach.
3,0
Karoseria
Lakier miękki.
Czarny, mica black shadow (nie metalik, choć w salonie wówczas za dodatkową dopłatą) bardzo trudny w utrzymaniu i poddatny na rysy.
Spasowanie elementów karoserii na dobrym poziomie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Dodatkowo kamera, czujniki parkowania, Cross Alert System, System BLIS w lusterkach, wszystko działa bardzo sprawnie.
4,0
Ergonomia
Generalnie Jest Ok. Wszystko pod ręką, łatwa obsługa. Wygodny fotel kierowcy z automatyczną regulacją w wielu kierunkach. Choć trzymanie boczne słabe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Szybko jak na Diesla nagrzewa. Chłodzi jeszcze lepiej. W moim przypadku dodatkowo ogrzewana przednia szyba, kierownica i fotele (pakiet zimowy) - przy skórzanej tapicerce obowiązkowy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moich gabarytach 177 cm wzrostu i 76 kg wagi jest OK.
4,0
Wyciszenie
Słychać na zimno, że to klekot, ale po rozgrzaniu jest OK. Na autostradzie spokojnie można rozmawiać z pasażerem na tyle bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis ASO bardzo drogi. To Ford a ceny z Mercedesa.
Auto lubi sobie "wypić" 8 - 9 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
akumulator, czujnik obecności wody w paliwie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak !
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 180KM 132kW
[l/100km]