Przeniesienie napędu
: super sprawa 4x4, nie rozumiem ludzi, którzy kupują kugi z jedną osią napędową.
4,0
Całokształt
Zamieniłem S-maxa na Kugę, dzieci dorosły i nie był mi już potrzebny tak duży samochód. Jednakże, pierwsza przejażdżka Kugą mnie zniesmaczyła z uwagi na kiepskie prowadzenie i przechyły na zakrętach-w porównaniu do S-MAxa. Zacząłem szukać St-line, gdzie parę zmian w zawieszeniu poprawiło trakcję. Kupiłem 2.5 letnią z przebiegiem 160 tys.km...miałem pecha bo większość kupuje nawet 10 latki z takim przebiegiem. Generalnie auto spełnia moje oczekiwania, jest dynamiczne (9 s do setki), szybkie i ma dobry napęd AWD, w miarę ekonomiczne, łatwe w naprawach-serwisach, prezentuje się doskonale w pakiecie ST-Line, jest zwinne i zwrotne w porównaniu do S-Maxa, a zależało mi na tym z uwagi na sporadyczne korzystanie z auta przez moje 18-latki. Mam nadzieję, że jak moje poprzednie auto z niezawodnym motorem od PSA posłuży mi długo.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik od PSA DW10F, ostatni już model z nim, zmieniono w nim wtryski na elektromagnetyczne-na czym ucierpiała kultura pracy w stosunku do piezoelektryków DW10, DW10C-lecz tańsze w ewentualnej regeneracji. Jedyną wada jest cieknąca pompa wtryskowa po 120-170 tys.km ale można ją uszczelnić samemu lub u mechanika nie za miliony. Nowe Kugi , S-MAxy, Mondeo i inne mają już 2.0 tdci by FORD, z paskiem rozrządu w oleju i Adblue.....wrrrrr ohyda.
4,0
Skrzynia biegów
Manual jest dobra skrzynią, szukałem takowej z uwagi na fatalne opinie i bardzo drogie w naprawie skrzynie Power Shift. Jednakże oceniam na 4 ponieważ w S-Max nie było takiego szarpania przy zmianie z 1 na 2 bieg-użytkownicy Kug, Mondeo z tymi skrzyniami trochę się na to skarżą, mnie też to trochę przeszkadza, jak się chce wykorzystać mocny start na światłach niestety nie da się zmienić na drugi bieg bez szarpnięcia.
5,0
Układ jezdny
doskonały, dobrze wybiera nierówności, brak przechyłów, tanie w naprawach- miesiąc temu wymieniałem końcówki drążków-bo delikatnie miału luz, najlepszy zamiennik TRW-koszt 65 zł.
5,0
Karoseria
Nieduży z zewnątrz a duży w środku, naprawdę jestem zszokowany jak Kuga się zmieniła w środku w stosunku do MK1.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność, wysoka pozycja za kiera daje dobry przegląd co się dzieje na drodze.
4,0
Ergonomia
....no tutaj tylko 4, bo za cholerę przez pół roku nie mogę znaleźć dobrej pozycji za kierą, a mój lewy łokieć mi poprostu przeszkadza, nie mam gdzie go oprzeć, w miejscu do tego przeznaczonym za nisko, przy szybie za wysoko...bądź tu mądry.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj super, nic dodać nic ująć
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca dla wszystkich, natomiast z tyły raczej dla dwóch osób wygodnie. Wcześniej pisałem, że kierowca ma problem z łokciem....moze jakby był szerszy?...nie wiem, ale mnie to przeszkadza.
4,0
Wyciszenie
wyciszenie gorsze jak W-Smaxie, ale to nic, nie mam gdzie napisać więc napiszę tutaj. Nagłośnienie jest faataalnee. W polonezie z 1993roku miałem lepsze serio. To jest hańba aby w aucie za 150 tys. PLN było takie słabe nagłośnienie, jedynie jako tako ze Spotify da się słuchać.....tutaj jest mocny minus.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
silniki PSA nie są przesadnie oszczędne, wieśwagenowskie są oszczędniejsze, Kuga pali latem 7l, zimą 8 litrów. poprostu...
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest montowane w Hiszpanii i to widać, niestety ekonomiści mają więcej do powiedzenia niż inżynierowie więc......ale w Kudze jeszcze nie jest źłe, naprawdę odnosze wrażenie, że w innych markach co nowszy model jest gorzej, lecz w Kudze MK2 po lifcie w stosunku do MK1 to przepaść na korzyść MK2.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tylko ekploatacyjne rzeczy, zmieniony rozrząd-za 8 stówek z robotą, klocki, oleje , filtry i oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie nic-oby tak dalej
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 180KM 132kW
[l/100km]