Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Kuga II SUV Facelifting

ZenW57, 5 lat temu
Silnik 1.5 EcoBoost 176KM 129kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Kuga II SUV Facelifting 1.5 EcoBoost 176KM 129kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zawieszenia i układ przeniesienia napędu. Na śliskich (mokrych) jezdniach nawet podczas energicznego przyspieszenia (czasami wymagają tego warunki drogowe) nic nie piszczy, nic nie szarpie. No i zawieszenie - jadę jak inni w kompaktach bez cienia, że kieruję gorszym samochodem. Na krętych drogach bez problemu, co najmniej dotrzymuję im tempa, oczywiście bez naginania przepisów ale częściej to inni mają kłopoty w dotrzymaniu mi tempa (np. drogi górskie).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Spalanie, spalanie itd... Chyba nic się z tym nie da rady zrobić. Tzw. eko jazda w mieście też niewiele pomaga ale poza miastem już tak. Ale "banana" na twarzy też nie ma...
4,0
Całokształt
W sumie to udana konstrukcja ale gorzej wyposażona w standardzie niż Escape (takie mam wrażenie oglądając YouTube). Samochód b. dobrze trzyma się drogi a w zakrętach może zawstydzić niejednego kompakta. Automat spisuje się b. dobrze, biegi zmienia spokojnie, nie szarpie. Samochód (wersja Titanium) nie ustępuje w rozwiązaniach techn. konkurentom a ma przewagę i to znaczną w cenie. którą zostawia się w salonie. W stosunku do podobnie wyposażanej Skody Karoq zapłaciłem 16000 zł mniej!. Dlatego jeżdżę Kugą a nie Karoq-iem i nie żałuję!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak na razie chodzi jak przysłowiowy szwajcarski zegarek. Oby tak dalej. Ale ma jedną przypadłość i pewnie przyniósł ją zza oceanu. Lubi wypić! Szczególnie nie lubi korków w mieście (zresztą oprócz hybryd i elektryków żaden spalinowy pojazd nie lubi). Miasto w którym go eksploatuję jest na 2 lub 3 miejscu w Polsce pod względem zakorkowania stąd spalanie w porze dużego natężenia ruchu waha się między 13 a 15 litrów!
4,0
Skrzynia biegów
Hydrokinetyczna przekładnia nie najnowszej konstrukcji a może oprogramowania? jest O.K. W trybie D i S działa b. sprawnie. Ręczna zmiana biegów jest możliwa w trybie D (komputer czuwa aby nic złego kierowca nie zrobił) a w trybie S - komputer umywa ręce - Ty decydujesz czy silnik przekręcisz czy nie! Prawie jak w ręcznej przekładni. Ręczny tryb używam przy zjazdach w górach i kiedy chcę b. szybko wyprzedzić a tak najczęściej jeżdżę w trybie D. Ostatecznie po to ma się automat.
5,0
Układ jezdny
Jak chyba każdy współczesny Ford można go lubić lub nie ale o zawieszeniu trudno coś złego napisać. Bardzo często na zderzaku mam (taki styl jazdy w naszym kraju - niestety!) inny samochód do czasu najbliższego zakrętu (im ciaśniejszy tym lepiej). Ja z tego zakrętu wyjeżdżam a dopiero po 20-30 metrach mój prześladowca. Zaznaczam, że jadę zgodnie z obowiązującymi ograniczeniach prędkości.
4,0
Karoseria
Samochód swoimi wymiarami (L=452 cm) wyrasta poza klasę kompaktową w swoim segmencie i to się czuje na miejskich (projektowanych do niedawna na samochody wielkości 126p) miejscach parkingowych. Na szczęście są czujniki, kamera i automatyczne parkowanie, z którego nie korzystam bo co z tego, że ja zaparkuję na "znaczku pocztowym" a co z innymi kierowcami parkującymi z przodu i z tyłu? Nie ma szans żeby wyjechali bez zerwania zderzaka lub przysłowiowej "obcierki". Uwaga na drzwi. Są ciężkie i na pochyłych parkingach (w górach) przy wysiadaniu mogą wyrwać się z ręki! Elektrycznie otwierana klapa otwiera się wysoko (wysokość jest płynnie regulowana) mam 190 cm wzrostu i włosami po klapie nie szoruję.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedząc w suv-ie widzi się dalej i może więcej niż w limuzynie. To taka wyświechtana prawda ale tak jest w rzeczywistości. Lusterka wsteczne są duże i świetnie pokazują co dzieje się za samochodem. Samochód jest dobrze przeszklony stąd z wnętrza jest dobra widoczność. Tym niemniej słupki A z lusterkami przeszkadzają trochę w obserwacji otoczenia szczególnie na skrzyżowaniach.
5,0
Ergonomia
Przy swoim wzroście nie mam problemu z obsługą samochodu. Wszystko jest tam gdzie powinno a po zmierzchu elegancko podświetlone (ambilight 8 kolorów do wyboru) nawet wnęki klamek i schowki w drzwiach. Można mieć nieco zastrzeżenia co do wygody obsługi mocno schowanego ekranu (+ kiedy świeci słonce) Multimediów ale ja to załatwiam poleceniami i po sprawie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Licząc sterowane (regulowane) nawiewy w samochodzie Kuga jest bezkonkurencyjna. Jest ich w sumie osiem a wszystkich jest 10 + nawiew na podszybiu. Policzcie ilość regulowanych kratek nawiewnych w swoich samochodach... Wynikiem tego jest b. sprawna wentylacja samochodu w upały i chłodniejsze dni. Klimatyzacja działa jeszcze lepiej i szybciej niż Climatronic w Yeti, którą ostatnio eksploatowałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób o wzroście 180 cm będzie b. komfortowy, dla wyższych (190 cm) będzie komfortowy a przy jeszcze wyższych to komfortowy będzie tylko z przodu nie z tyłu. Podróżujemy najczęściej we dwoje stąd przestrzeni dla nas i bagażu jest pod dostatkiem. Bagażnik jest b. ustawny i podłoga jest ustawiana na 2-ch poziomach! Piszę o tym bo w salonie gdzie kupowałem nie wiedzieli o tym a z testujących tylko Zachar się szybko połapał, że w drugim ustawieniu uzyskujemy równą przestrzeń ze złożonymi tylnymi fotelami! Wstyd dla pozostałych testujących na YouTubie, tym bardziej, że wszyscy podkreślali to jako wadę Kugi !!! Sam w salonie przy oglądaniu też szybko się połapałem w ustawieniu podłogi co wywołało zdziwienie sprzedającego. Roleta jest prowadzona w prowadnicach (wstyd dla wielu prestiżowych marek, gdzie na testach widać jak od szarpania roletą przez testujących dziennikarzy, porysowany jest bagażnik w górnej części). I jeszcze jedno - nie do końca wierzcie podawanym poj. bagażników przez producentów, bo oni to liczą poj. bagażników w swoich pojazdach chyba z pojemnością kieszeni kierowcy! Przewożone bagaże to nie ciecz i nie wypełni ona wszystkich zakamarków, stąd samemu trzeba na chłodno ocenić rzeczywistą użytkową poj. bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle ale w stosunku do Yeti (o obrysie cegły) szału nie ma. Spodziewałem się cichszego samochodu. Do 100 km/h jest ok ale przy 140 nie jest już tak dobrze. Nie mierzyłem żadnym przyrządem ale takie mam odczucia. Samochód jest ciężki i producent nie walczył o każdy kilogram stąd spodziewałem się znacznie lepiej wytłumionego samochodu. Oczywiście nic nie piszczy, nic nie skrzypi. Słychać tylko szum opon i wiatru opływającego karoserie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj można napisać powieść. Właściwie jak jedziesz tak spalasz. I w przypadku Kugi niestety nie jest to całą prawda. Każdy z was będzie miał inne wyniki (decydować będzie wielkość miasta, mieszkasz w centru czy na peryferiach itp.)i ale mało nie będzie. Opiszę to tak (jedziemy zgodnie z przepisami) : 1. Drogi wojewódzkie i powiatowe 7-8 litrów 2. Drogi krajowe i szybkiego ruchu 8-9 litrów 3. Drogi szybkiego ruchu i autostrady powyżej 9-10 litrów do ... ile chcesz 4. Drogi podmiejskie + miasto dni wolne od pracy 9-10 l 5. Duże miasto godz. szczytu 13-15 l (może być też i więcej!) Wyniki podane powyżej, te niższe są do uzyskania jak jedziesz w "kapeluszu" bo jak chcesz mieć fan na buzi to lekko dodaj nie mniej jak 1-1,5 na każde 100 km. Wnioski wyciągnijcie sami.
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie jaką przyszło mi zapłacić za wersję Titanium + dodatki nie było konkurencji. Różnica wynosiła nie kilka a kilkanaście tysięcy na korzyść Kugi! Mam Kugę z pakietem 7- letniej gwarancji i porównując moje zapisy z 7-mio letnią gwarancją Kia to stwierdzam, że nic więcej Koreańczycy nie mają do zaoferowania a tak się tym chwalą! Zdaję sobie sprawę, że nadchodzi nowa Kuga (stąd korzystne ceny), ale kupiłem dojrzały, dopracowany samochód a w końcu każdy samochód będzie miał swojego następce więc po co czekać...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd 6300 km, jazdy miejskie ok. 30%, reszta trasa (głownie górzyste rejony Polski południowej) i wszystko gra. Mam nadzieję, że tak będzie!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie zdarzyło i tak ma być! (Mam takie małe marzenie...)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 176KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Kuga II SUV Facelifting