Po awarii czujnika pompy sprzęgła, uszkodzonym uszczelniaczy na pół osi i serwisie Forda odechciało mi się tego samochodu. Nie mniej jednak im więcej robiłem km Kugą tym bardziej się do niej przyzwyczajałem a wcześniej wymienione mankamenty poszły w niepamięć
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny jak na masę i gabaryty pojazdu. Do 100 km/h w miarę ekonomiczny. Powyżej 4500 obr/min Kuga zaczyna żyć :). Z boxem na dachu przy prędkości 160 spalanie 14 l. Producent założył wymianę oleju co 20 tyś. Przy tak wysilonym silniku i turbinie wymieniam co 10 tyś wraz z filtrem oleju i powietrza. Koszty to 320 zł a na pewno wpłynie to na żywotność turbiny i silnika. System Start&Stop wyłączam.
4,0
Skrzynia biegów
Elastyczna, sugerowana zmiany biegów przez komp wydają się mi nie porozumieniem. 70km/h 6 bieg ?
Nie zauważyłem żadnych mankamentów, biegi bez poru wchodzą tam gdzie mają wejść.
5,0
Układ jezdny
Dobrze tłumi drgania, ciche. Przechyły na zakrętach ale to nie samochód sportowy.
5,0
Karoseria
Po 20 tyś sporo zarysowań. Czarny lakier ciężko utrzymać w czystości. Polecam zaraz po wyjeździe z salonu położyć ceramikę bo po 6 miesiącach trzeba było go korygować pod powłokę.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu słaba, czujniki i kamera spełniają swoje zadanie. Siedzi się wysoko więc widoczność na boki i do przodu bdb.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Obsługa panelu dotykowego intuicyjna ale trzeba oderwać plecy żeby cokolwiek wybrać. Panel wentylacji intuicyjny to samo dotyczy się innych przełączników.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kuga po przejechaniu paruset metrów się nagrzewa, zasługa klap, do tego podgrzewane fotele i szyba przednia i zima nie straszna. Same plusy. Klimatyzacja też działa jak należy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca 180cm miejsca z przodu ma pod dostatkiem. Tył już nie wypada tak kolorowo nie mniej jednak nadal jest wygodnie. Miejsca nad głowami aż nadto. Bagażnik nie za duży i przy dwójce dzieci trzeba było nabyć box na dach. Przydatne otwieranie nogą klapy bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Silnika prawie nie słychać. Powyżej 120 słyszalne zaczynają być szumy opon i powietrza. Z boem na dachu staje się to jeszcze bardziej uciążliwe. Kupując jednak samochód o takich gabarytach trzeba się z tym liczyć wiec nie traktuję tego jako minus.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty paliwa i ubezpieczenia (autocasco, nww, oc plus jakieś dodatki 2700) to puki co dają odczuć po kieszeni. Sam serwis jw pisałem to 320 w tym olej, filtr paliwa i powietrza w autoryzowanym serwisie Forda. Kpl opon zimowych Kormoran 1100 zł to nie tragedia.
Duży serwis po 20 tyś to kosz 833 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem w wersji Platinium, wydaję się że za dobre pieniądze. Honda, Opel czy Toyota w tej konfiguracji wypadała dużo drożej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyciek na pół osi po 20 tyś
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria czujnika na pompie sprzęgła - samochód czasem nie odpalał na wciśniętym sprzęgle. Awaria naprawiona na gwarancji przy przebiegu ok 11 tyś. Przy pierwszej wizycie serwis wykasował błąd w komp i wypuścił uszkodzone auto. Kolejna wizyta i wypuszczenie auta ze tak można jeździć w oczekiwaniu na nową pompę bo jak się okazał sam czujnik nie występuje !. Serwis tragedia. Po wymianie już bez problemu ale to na razie 23 tyś km
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
[l/100km]