Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Kuga I

esc17, 4 lata temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 245 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Drobiazgi
4,0
Całokształt
Swoją Kugą przejechałem już kilkanaście tysięcy kilometrów i uważam, że samochód jest wart zrecenzowania. Zacznijmy od tego, że Kuga nie jest pozbawiona wad - a właściwie, to posiada ich nawet sporo. Przede wszystkim ogólne spasowanie pozostawia wiele do życzenia, plastiki trzeszczą, zdarzy się, że coś zepsujemy ale z drugiej strony nie jest to przesadnie irytujące i zawsze możemy nad tym trochę popracować. Jest za to jedna rzecz, której już sami nie poprawimy, a mianowicie.. mały bagażnik jak na ten segment. Poza tym jest jeszcze kilka innych drażliwych mankamentów jak np. pękająca uszczelka przy podnoszeniu tylnej szyby (ale nie całej klapy), która czasem spada i blokuje możliwość zamknięcia bagażnika - pierdoła, ale drażni. Jednak nie taki zły diabeł jak go malują, bo Kuga odwdzięcza się bajecznym wręcz prowadzeniem jak na SUVa w tej cenie (aktualnie 30-40 tysięcy złoty) - jeżdżenie po krętych drogach (a po takich poruszam się praktycznie codziennie) sprawia niesamowitą przyjemność z jazdy, bo zupełnie nie czuć gabarytu ani masy tego samochodu. Kolejnym plusem jest bezawaryjna jednostka, która jest dynamiczna i oszczędna, a ewentualne naprawy są wręcz śmieszne w kosztach. Poza tym w tej cenie porównując do konkurencji są bardzo dobrze doposażone, tzn. podgrzewana przednia szyba, radio z Bluetooth, bardzo dobre nagłośnienie, automatyczna klimatyzacja, czujnik deszczu czy tempomat. Ogólnie samochód warty polecenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Oszczędny, bezawaryjny, dynamiczny i elastyczny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w porównaniu np. do Hondy CR-V to przepaść, oczywiście w pozytywnym znaczeniu. Biegi wchodzą bardzo fajnie, natomiast są krótkie przełożenia przez co się trochę nawachlujemy w mieście.
5,0
Układ jezdny
Jak na SUVa jest naprawdę dobrze, a w przedziale cenowym 30-40 tysięcy moim zdaniem jest najlepiej - porównywane z BMW X3, Hondą CRV, Toyotą RAV4, Volvo XC60 itd.
4,0
Karoseria
Gdzieniegdzie ogniska drobne ogniska korozji, natomiast ogólnie bez zarzutu. Oryginalny lakier nawet po 12 latach wygląda świetnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Mogłoby być lepiej, szczególnie jeżeli chodzi o manewrowanie tyłem.
5,0
Ergonomia
Wszystko mamy pod ręką, a po pierwszej jeździe już czujemy się jak u siebie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie nie mam zarzutów, natomiast czasami wariuje przełącznik pomiędzy klimatyzacją a klasycznym nawiewem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mały bagażnik, stosunkowo mało miejsca z tylu. Polecany dla rodziny 2+2.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, aczkolwiek nie jest to klasa premium.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie części, bardzo łatwo dostępne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Kuga I