Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Kuga I

DER, 5 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 103 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Miał być SUV. Przed zakupem jeździłem wieloma. Najfajniejszy był Forester, ale Kuga wygrała ze wszystkimi ceną i możliwością testowania przez weekend. Subaru za test chciał pieniędzy, a możliwości negocjacji nie było. Test wypadł korzystnie. Samochód już jeździ u kogoś innego, ale nadal wspominam go bardzo dobrze. Nigdy nie było problemu z DPF czy czymś podobnym. Jechał wprawdzie raz na gwarancji lawetą, ale okazało się, że komunikat "awaria awd" okazał się niegroźny, a serwis po skasowaniu błędu wydał mi ( na piśmie ) oświadczenie, że jest całkowicie sprawny. Wyposażenie samochodu nie było jakoś specjalnie bogate. Brakowało mi kamery cofania i możliwości sparowania telefonu. Miał tempomat, ksenony, grzaną szybę przednią, itp. W cenie (109 tys.) dostałem za to wszystkie dywaniki, zabezpieczenia kół, bagażnik dachowy, matę bagażnika, hak odpinany i nawet bagażnik na dwa rowery do tego haka. Do tego komplet kół (alu + Pirelli). To była dobra cena, ale brałem samochód z placu. Moc z fabrycznych 140 KM magik zmienił na równie fabryczne 163 KM za kwotę nieco większą niż koszt paliwa do pełna. Naprawdę dopiero wtedy pokochałem w pełni Kugę, bo gdy była słabsza to za dużo trzeba było "machać" lewarkiem żeby dynamicznie jeździć. Lekką wadą jest dość mały bagażnik i trochę mało miejsca dla pasażerów z tyłu. To poprawiono w Mk.2. Ale też zlikwidowano dzieloną klapę bagażnika co mnie akurat bardzo się przydawało. Ale możliwe, że z powodu skrzypienia, które pochodził z klapy, a objawiało się gdy było zimniej i na nierównościach poprzecznych. Ogólnie świetne auto, którym można fajnie jechać autostrada, ale też można zjechać na drogę gruntową czy w wysoki śnieg. AWD daje też naprawdę duży komfort i bezpieczeństwo w zimie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ale 150 KM to nieco za mało jeśli ktoś lubi mocniej nacisnąć gaz i widzieć tego szybki efekt.
5,0
Skrzynia biegów
Bez problemów. Ale podobnie przy 150 KM trzeba często redukować.
5,0
Układ jezdny
Naprawdę dobrze. Gorzej niż Focus,a le jest różnica w gabarytach.
4,0
Karoseria
Bez śladów rdzy po 6 latach. Listwa pokrywy silnika po 5 latach się zaczęła sypać.
Komfort
4,0
Widoczność
Parkowanie tyłem trochę mi sprawiało problem.
4,0
Ergonomia
Bez uwag. Mało schowków. Mały bagażnik, ale już zapakowany pod sufit prawie wystarczał.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemów. Nawet jak na diesla to szybko się nagrzewał.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla przodu ok, ale z tyłu jak w klasie A, ale ja mam daleko odsunięty fotel kierowcy.
3,0
Wyciszenie
Średnio. Jednak gabaryty.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W normie jeśli się ma świadomość, że trzeba kupować np. większe opony.
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie, którą wynegocjowałem oraz z tym wyposażeniem nie miał konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie pamiętam. Dość często trzeba wymieniać klocki. Tarcze też szybciej niż w poprzednich samochodach. Nie wiem czy to jakość części, czy gabaryty.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Kuga I