Miał być SUV. Przed zakupem jeździłem wieloma. Najfajniejszy był Forester, ale Kuga wygrała ze wszystkimi ceną i możliwością testowania przez weekend. Subaru za test chciał pieniędzy, a możliwości negocjacji nie było. Test wypadł korzystnie.
Samochód już jeździ u kogoś innego, ale nadal wspominam go bardzo dobrze. Nigdy nie było problemu z DPF czy czymś podobnym. Jechał wprawdzie raz na gwarancji lawetą, ale okazało się, że komunikat "awaria awd" okazał się niegroźny, a serwis po skasowaniu błędu wydał mi ( na piśmie ) oświadczenie, że jest całkowicie sprawny. Wyposażenie samochodu nie było jakoś specjalnie bogate. Brakowało mi kamery cofania i możliwości sparowania telefonu. Miał tempomat, ksenony, grzaną szybę przednią, itp.
W cenie (109 tys.) dostałem za to wszystkie dywaniki, zabezpieczenia kół, bagażnik dachowy, matę bagażnika, hak odpinany i nawet bagażnik na dwa rowery do tego haka. Do tego komplet kół (alu + Pirelli). To była dobra cena, ale brałem samochód z placu. Moc z fabrycznych 140 KM magik zmienił na równie fabryczne 163 KM za kwotę nieco większą niż koszt paliwa do pełna. Naprawdę dopiero wtedy pokochałem w pełni Kugę, bo gdy była słabsza to za dużo trzeba było "machać" lewarkiem żeby dynamicznie jeździć. Lekką wadą jest dość mały bagażnik i trochę mało miejsca dla pasażerów z tyłu. To poprawiono w Mk.2. Ale też zlikwidowano dzieloną klapę bagażnika co mnie akurat bardzo się przydawało. Ale możliwe, że z powodu skrzypienia, które pochodził z klapy, a objawiało się gdy było zimniej i na nierównościach poprzecznych. Ogólnie świetne auto, którym można fajnie jechać autostrada, ale też można zjechać na drogę gruntową czy w wysoki śnieg. AWD daje też naprawdę duży komfort i bezpieczeństwo w zimie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ale 150 KM to nieco za mało jeśli ktoś lubi mocniej nacisnąć gaz i widzieć tego szybki efekt.
5,0
Skrzynia biegów
Bez problemów. Ale podobnie przy 150 KM trzeba często redukować.
5,0
Układ jezdny
Naprawdę dobrze. Gorzej niż Focus,a le jest różnica w gabarytach.
4,0
Karoseria
Bez śladów rdzy po 6 latach. Listwa pokrywy silnika po 5 latach się zaczęła sypać.
Komfort
4,0
Widoczność
Parkowanie tyłem trochę mi sprawiało problem.
4,0
Ergonomia
Bez uwag. Mało schowków. Mały bagażnik, ale już zapakowany pod sufit prawie wystarczał.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemów. Nawet jak na diesla to szybko się nagrzewał.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla przodu ok, ale z tyłu jak w klasie A, ale ja mam daleko odsunięty fotel kierowcy.
3,0
Wyciszenie
Średnio. Jednak gabaryty.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W normie jeśli się ma świadomość, że trzeba kupować np. większe opony.
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie, którą wynegocjowałem oraz z tym wyposażeniem nie miał konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie pamiętam. Dość często trzeba wymieniać klocki. Tarcze też szybciej niż w poprzednich samochodach. Nie wiem czy to jakość części, czy gabaryty.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
[l/100km]