Niektóre silniki z wadami fabrycznymi - Piszczenie podczas rozruchu !!
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Witam
W październiku 2009 odebrałem Kuge z salonu Ford Multexim przy Al. Roździeńskiego 190 w Katowicach . Samochód miał być nowy i bez żadnych wad. W okresie do kwietnia 2010 roku wystąpiły następujące usterki:
-niesprawne sterowanie szyby lewej kierowcy (naprawione)
-niewłaściwa praca wycieraczek przednich (wymiana na nowe, lecz prawa nadal zostawia ślad)
-brak automatycznego sterowania wycieraczek przednich (przeprogramowanie czujnika)
-zalewanie bagażnika podczas używania spryskiwacza tylnej wycieraczki (naprawiane)
-parowanie lamp tylnich
-piski w komorze silnika w okresie zimowym w czasie rozruchu i zaraz po nim - informacja w biuletynie technicznym Forda o wadliwych silnikach i metodzie naprawy (naprawiane wg tego biuletynu, lecz piski nadal wystepuja)
W związku z licznymi usterkami postanowiliśmy sprawdzić samochód na stacji diagnostycznej, gdzie okazało sie ze warstwa lakieru przekracza grubość jednego malowania. Skierowaliśmy sie o pomoc do rzeczoznawcy, który ustalil, iż samochód był drugi raz malowany. Czujnik grubości lakieru ELMETRON ETG MG-411 wykazał iż niektóre elementy w samochodzie maja ponad 300 mikronów !!, a słupki w środku samochodu mają 180 mikronów !!, gdzie taka grubość powinna wystąpić na zewnętrznej karoserii. W ekspertyzie stwierdzono także, że elementy samochodu takie jak błotniki przednie, tapicerka wewnetrzna ścian bocznych, listy zewnętrzne drzwi posiadają ślady demontażu i przesunięcia tych elementów, przy powtórnym zakładaniu. Na lakierze znalezione liczne slady po zaciekach, a także polerce. Rzeczoznawca stwierdził również, iż uszkodzenie powłoki lakierowej stanowi wadę lakierniczą powstałą podczas lakierowania elementu nadwozia poza fabrycznego. Z pismem i dokumentacja potwierdzajacą nasze rozszczenia udaliśmy sie do salonu. Po 2 tygodniach otrzymaliśmy odpowiedz, że nasze rozszczenia są niezasadne, ponieważ w samochodzie został przeprowadzony przegląd przedsprzedażny, podczas którego nie stwierdzono nieprawidłowości oraz że grubość powłoki lakierowej nie jest wadą, jeżeli na całej powierzchni zewnętrznej wartosc pomiaru jest mniej więcej jednakowa (mimo,że waha się od ok 208 - 326 mikronów!!) Salon Multexim napisał pismo bez oględzin samochodu! Użytkowników Kugi pozdrawiam
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
[l/100km]