Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Kuga I

Patryk, 14 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Byłem zaskoczony jak dobrze może prowadzić się auto tej klasy - jednak na nasze drogi póki nie osiągniemy jakiegoś europejskiego standardu - trochę za twarde! Bez zająknięcia kupiłbym jeszcze raz!
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Według mnie najładniejszy SUV w swojej klasie. Karoseria, wnętrze, ładne, ładnie zaprojektowane, bardzo, bardzo fajny silnik, audio rewelacyjne. Nie mam do czego sieprzyczepić, spełnia moje wymagania w 90%.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy, elastyczność - rewelacja. Wiadomym jest, że drogowym potworem ten samochód nie jest, ale w każdym bądź razie ten silnik do tego samochodu pasuje idealnie. Dynamiczny, dość ekonomiczny. Jestem bardzo zadowolony.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo mi pasuje skrzynia biegów, precyzyjna, dość krótkie skoki, sprawia wrażenie \"delikatnej\". Nie mam jej nic do zarzucenia. Nie ma żadnych problemów z wkleszczaniem żadnego biegu.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo dobrze. Jest strasznie twardy, chyba aż za twardy jak na nasze drogi. Układ jezdny jest bardzo precyzyjny. Oprócz twardości zawieszenia nie mam nic do zarzucenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra. Narzekanie na zbyt szerokie słupki (bezpieczeństwo) jest nie na miejscu. Czasami trzeba się nagimnastykować głową, żeby coś dostrzeć. No cóż...
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Jest dobrze, ale przełączniki od kierunkowskazów i wycieraczek są zbyt daleko odsunięte od koła kierownicy, osoby o mniejszych dłoniach może drażnić fakt konieczności odrywania rąk od kierownicy w celu włączenia kierunkowskazu bądź wycieraczek. Radio Sony, ma niewygodne przełączniki, małe i bardzo mało \"wystające\", w trakcie jazdy nie jest zbyt wygodnie w obsłudze. Obsługa klimatyzacji automatycznej i innych bez zarzutu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to diesel, we wnętrzu zimą potrafi nagrzać stosunkowo szybko (do 10 km), jednak kosztem niedogrzania silnika. Pierwsza wiosna i chłodzi bardzo fajnie.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kabina jest w miarę przestronna. I z przodu i z tyłu jest w miarę przestronnie. Jednak tylna kanapa to jest porażka - do dzisiaj się zastanawiam jak w XXI wieku można wyprodukować tak źle zaprojektowaną i niewygodną kanapę? Przednie fotele są ok, jednak siedziska mogłyby być trochę dłuższe, reszta jak najbardziej w porządku. Uchwyty na kubki, podłokietnik ze schowkiem, wszystko w bardzo dobrym miejscu, bardzo wygodnie. Bagażnik - po prostu mały, można powiększyć przez usunięcie schowków, jest wtedy dużo głębszy, jednak rewelacji niestety nie ma.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszone auto. Praktycznie słychać tylko i wyłącznie szum wiatru do około 150 km/h. Szum wiatru potrafi męczyć, ale aeorydamiki oszukać się nie da, a to nie jest auto za 500 tysięcy. Jak dla mnie bardzo, bardzo pozytywnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dość ekonomiczny. Na trasie przy spokojnym śmiganiu do 2 tys. obr. - do 110 km/h auto spala realne 7 litrów. Średnio 7,5, a maksymalnie zimą przy siarczystych mrozach - 8,1. Chciałoby się jeszcze ekonomiczniej, jednak bryła i ciężar nie potrafią oszukiwać praw fizyki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdy go kupowałem był tańszy od Reanulta, Opla, Chevroleta, VW. Dostałem maksimum wyposażenia za niecałe 100 tysięcy, tego niestety nikt nie oferował. Do auta kubki i bardzo ładny wiosrek Mustanga. A na święta karta z życzeniami od sprzedawcy - Bemo Motors - Luboń pod Poznaniem. Mała rzecz a cieszy, takie drobiazgi budują bardzo pozytywny całokształt.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto w tym momencie ma niecałe 12 tysięcy. Była jedna wpadka zwana - tryb awaryjny. Otóż zimą, przy mrozie ponad -30 stopniach silnik przełączył się w tryb awaryjny. Jednak po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika problem znikł i już nigdy jak do tej pory nie powrócił. Oprócz tego, abosultnie żadnych awaraii elektronicznych, mechanicznych i tym podobnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej. Żadnej awarii mechanicznej i elektronicznej. Oby tak dalej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Kuga I