Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Kuga I

BODZIAN, 15 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
3,46
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Dobre hamulce.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Piski, zgrzyty, i trzaski nie do usunięcia ( według serwisu Ford).
Przeniesienie napędu : Wyciek płynu z urządzenia rozdzielającego napęd ( Haldex)
Zawieszenie : Bardzo twarde, dobija nawet na mniejszych nierównościach ( dużo gorzej niż w fokusie)
3,0
Całokształt
Ładna sylwetka, dobry silnik, ciche wnętrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik elastyczny,w miarę cichy i oszczędny ale bardzo wyczulony na gorszej jakości paliwo.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótkie przełożenia biegów 1-3, jazda na wyższych biegach powinna zadowolić większość kierowców.
5,0
Układ jezdny
Według mojej oceny bardzo dobry, możliwość regulacji czułości wspomagania kierownicy w trzech stopniach.
Komfort
3,0
Widoczność
No cóż... Przy takiej sylwetce, szyby nie będą tak duże jak w autobusie. Szerokie słupki przednie trochę przeszkadzają, do tyłu jest jeszcze gorzej... ale większość dzisiejszych modeli samochodów ma takie same warunki widoczności.
4,0
Ergonomia
Niby wszystko w zasięgu ręki, ale palacze będą mieli niezła gimnastykę z korzystania z zapalniczki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze nagrzewa i wentyluje wnętrze pojazdu, do szybszego nagrzewania wskazana jest dodatkowa nagrzewnica w układzie chłodzenia ( do dokupienia w opcji).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca o wzroście do 190 cm. ma dosyć wygodne miejsce pracy. Tylna kanapa wygodna, ale tylko dla dwóch osób o wzroście do 180 cm.Mniej przestrzeni z tyłu w porównaniu z focusem.
4,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę pojazdu to nawet spoko, słychać szum opon jadąc autostradą do 180 km/h ( szybciej nie jechałem) ale na naszych drogach słychać też pracę sztywnego zawieszenia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj producent miał dobre intencje niestety na tym się skończyło. Miasto ( Kraków, Warszawa) - 9,5L/100km. Trasa ( szybkość od 100 - 140 km/h.) - 6,5 L/100km. Średnio około 7,8 L/100km. Mam ciężką nogę???.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za podobną cenę, mamy do wyboru kilka innych znanych i sprawdzonych samochodów w tej klasie.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tym miejscu Ford pokazuje co jest wort... Metaliczne piszczenie dochodzące z tyłu samochodu,trzaski i zgrzyty tapicerki drzwi, trzeszczenie skóry na kanapie tylnej, pękanie skóry na mieszku lewarka zmiany biegów,trzeszczące kratki wylotów wentylacyjnych,trzęsący pusty fotel pasażera z przodu... A co najgorsze to serwis nie bardzo wie jak sobie z tym wszystkim poradzić !!! i to jest największy ból drodzy Państwo.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 2 tyś. kilometrów wyciekł płyn z urządzenia rozdzielającego napęd na wszystkie koła...Wymieniono na nowy. A co dalej ??? kto to wie!.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Kuga I