Ogólnie jest ok ale.... Kupiłem Kugę ze względu na:
1)Design - bardzo mi się podoba,
2) Bezustekowość i dobre wykonanie innych fordów (focus ,Mondeo, C-Max - sa u mnie w rodzinie i było naprawde dobrze,
3) Czeste przemeiszcanie sie polnymi, osniezonymi dorgami + polskie dziury.
Niestety troche sie zawiodłem: nie spodziewam się niewiadomo czego po aucie tego typu ale pomimo dobrych materiałów (miękkie plastiki w przeciwienstwie do japonczyków) są one fatalnie spasowane, boczki z przodu odstają dobry 1 cm od drzwi i lataja ze cho cho, plus te trzaski.
Dodatkowo za twarde zawieszenie ale to moze subiektywna sprawa i kwestia gustu.
Jesli Ford poprawi troche komfort i spasowanie materiałów Kuga spokojnie powalczy z konkurencją.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest elastyczny i dość cichy. W swojej klasie wg. mnie na głowe bije Grand Vitare, Outlandera, RAV-4. Podobnie cicho pracuje CR-V i Hyundai Santa FE (przed zakupem testowałem wszystkie w/w auta)
4,0
Skrzynia biegów
pracuje precyzyjnie, choć ostatnio zaczęła mi skrzypieć jakaś \"gumka\" wewnątrz.
3,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny ukł. kierowniczy i super trzymanie na drodze, jak to w fordzie niestety wg. mnie komfort jak na auto klasy SUV zdecydownie za mały. Auto jest za twarde, dużo twardsze niż focus - może wielu osobom takie zestrojenie pasuje, ja jednak kupiłem Kuge min. z myślą o polskich drogach i tu sie rozczarowałem. Na dziurach zawieszenie dobija, na poprzecznych nierównościach jest głośne. Może pomogły by koła z większym profilem opon (ja mam 235/55/17) i odrobinę bardziej miękkie amortyzatory.
Komfort
4,0
Widoczność
bardzo dobra widoczność do przodu i na boki -do tyłu...hm trochę za mała szyba ale nie jest tragicznie za to design 1-sza klasa- coś za coś.
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu niestety panowie z forda za mało schowków - jeden chwytak na kubek z przodu to trochę za mało, za małe kieszenie w drzwiach (z tyłu wogóle ich nie ma), malutki schowek na przeciwko pasażera.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu all ok. W mojej opcji brakuje fantastycznego ogrzewania przedniej szyby - a jest to extra rozwiązanie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest ok ale z tyłu \"biednie\" - niestety dużo mniej miejsca na nogi niż we wszystkich autach, o których wspominałem na początku. Dość mał kufer 410 l (ze schowkami pod wykładziną) Auto dla rodziny z jednym dzieckiem - rodzina 2+2 oczywiście się pomieści ale bez odpowiedniego komfortu.
3,0
Wyciszenie
Jeśli chodzi o slinik ok, w przypadku zawieszenia wg. mnie za głośne na nierównościach -czy SUV nie powinien lepiej wybierać dziur niż auta klasy kompatk i średniej? Moim zdaniem powinien - tutaj niestety tak nie jest.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa 6,2l, miasto ok. 8, srednio mam 7,6l (na 11 tys km w trasie przejechałem max 2 tys)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nie było większych usterek ale w aucie za ponad 100 tys. powinno byc lepiej:
1) trzesczacy boczek z przodu po stronie posazera - wymienione zapinki
2) skrzypiące podnoszenie szyb przód (wymienione siłowniki - pomogło)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
[l/100km]