Układ hamulcowy
: Hamulce w focusie byly dobre {36.5/37m - 100km/h-0km/h} A w tym crossoverze osiagi sa identyczne jak nie lepsze - jestem pod wrazeniem. To samo mozna napisac o prowadzeniu sie Kugi.
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest lepsza kultura pracy tego silnika niz w Fordzie Focusie 2005, ale jego moc juz takiego wrazenia nie robi. Pali tyle ile sie szarzuje - przewaznie 8.5L/100 wzwyz przy sprawnej jezdzie miejskiej.
Jezeli chodzi o reakcje na gaz to trzeba stosowac technike jezdzenia autami z nowoczesnymi dieslami - rozpedzanie auta z gazem prawie do konca wcisnietym do podlogi, do czasu uzyskania przelotowej predkosci a potem jak najwyzszy bieg i heja.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, ergonomicznie umiejscowiony drazek zmiany biegow, szybka i z normalnym \"podnoszonym\" wstecznym {w focusie 05 trzeba bylo mocniej w lewo pociagnac galke i z tego czasem pojawialy sie bledy. Kuga takich problemow nie ma i jest bardzo dobrze.
5,0
Układ jezdny
Na 18\" continentalach conti premiumcontact2 235/18 latem jest idealnie, identycznie jak focusem, chociaz mocno czuc male poprzeczne nierownosci. Auto jest skretne, nie przechyla sie znacznie na boki i ma HAMULCE BRZYTWY, trzeba to sprawdzic by uwierzyc jak szbyko sie Ford Kuga zatrzymuje z kazdej predkosci. Zima Kuga dostaje opony Nokian Zr G2 235/55/R17 i nowy komplet felg i sprawdzimy czy daje rade po sniegu i czy czesto bedzie sie zalaczal 4x4.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze, chociaz tylnia szyba juz nie najlepiej, ale takie nadwozie taka widocznosc. Lusterka i przednia szyba - bardzo dobra widocznosc.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu i uzywa sie intuicyjnie, szczegolnie jestli mialo sie wczesniej forda.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra, brak zastrzezen.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy jest wystarczajaco miejsca ale pasazerowie tylnych siedzen czuja sie dosc dziwnie. Zbyt wysoka pozycja tylnych siedzisk i nisko opadajacy dach nie pozwala na komfortowe siedzenie osobom wzroscie 190c i powyzej. Z przodu miejsca bez zastrzezen.
5,0
Wyciszenie
Perfekcyjne, chociaz moze i sa lepiej wyciszone auta ale w kompletnej gluhocie dziwnie sie jezdzi ;) Kuga jest porzadnie wyciszona, zarowno silnik jak inne elementy wplywajace na halas.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to auto segmentu B dlatego ocena tylko 4.
Co do cen przegladow i napraw nie musialem jeszcze z takich korzystac, a paliwa pali tyle ile sie od niej wymusi zeby palila :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
[l/100km]