Samochód podobno traci nieźle na wartości, więc jego kupno to nie bedzie spory wydatek. Sprzedaż natomiast to już inna sprawa. Osobiście uważam, że to dośc dobra inwestycja. Silniki podobno wytrzymują bardo wiele, więc awarie natury mechanicznej nie powinny miec miejsca(jak jest u mnie). Świetne właściwości jezdne, dośc przestronne i wygodne wnętrze(4 osobowe!) przemawiają na plus. Minus to z pewnością za słaby silnik i brak ABS w starszych modelach(teraz Ford instaluje ABS seryjnie). Oraz(w moim modelu) problemy z elektroniką.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest źle.. Do prędkości 50-60km/h przyśpieszenie satysfakcjonuje, powyżej już gorzej. Elastycznośc... przy takiej mocy i tak trzeba zmienic bieg na niższy, choc, samochód jedzie z dwójki prawie z miejsca! W mieście samochodzik sprawuje sie świetnie! W sprincie na 400m(wg. http://autoweb.drive.com.au/cms/A_688/article.html ) osiąga czas 19.3sek. i osiąga max. prędkośc 115km/h.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi troche chaczą, w moim modelu czasami występują problemy z włączeniem wstecznego. Pozatym, jedynka mogłaby byc troche dłuższa. Krótszy lewarek by się przydał, biegi wchodzą precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Naprawde świetnie się nim jeździ, optymalne wspomaganie kierownicy nie pozbawia kierowcy wyczucia. Jeżeli ktoś kiedyś jeździł gokardami, to można go do takiego porównac(jak wchodze Ka w zakręty, rzeczywiście mam odczucie, jakbym siedział w gokarcie!). Trzyma się świetnie nawierzchni, po prostu przyjemnośc z jazdy, ale przydałby się mocniejszy silnik i obrotomierz. Troche szkoda, że ABS nie był oferowany w początkach produkcji tego modelu.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze, choc tylne słupki mogłyby byc węższe, ale w takim wypadku mielibyśmy do czynienia z innym samochodem. Przód troche opada więc niskie osoby będą parkowały na wyczucie.
3,0
Ergonomia
Hmm. Przyciski do podgrzewania tylnej szyby mogłby byc wyżej. Radio(zintegrowane) najprostrze z mozliwych. Do zapamiętania 3 stacje, a przy głośniejszym słuchaniu muzy, drzwi wpadają w rezonans i troche "buczy". Dodatkowo, radio kasetowe :/.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mógłby się szybciej nagrzewac, ale w ciągu 10min robi się już w miare ciepło(testowany w tych pięknych zimowych warunkach :) ). Nawiewy na boczne szyby wymagałyby lekkiej poprawy. Dodatkowo, tylnia szyba również mogłaby się szybciej nagrzewac.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze, z tyłu osoby do 180cm, będą w miare siedziec, o ile osoba z przodu nie będzie miała więcej niz 175cm! Ogólnie samochodem się bardzo wygodnie jeździ. Co jak co, w czasach gdy ten samochód nie miał zbyt nowoczesnej konkurencji, należał do wyjątkowo przestronnych. Bagażnij ma pojemnośc 186l, a przy złożonych tylny siedzeniach(1:2) ok. 724l(do okien).
4,0
Wyciszenie
Na niskich obrotach we wnątrzu jest w dośc cicho. Powiedziałbym nawet, że jestem zaskoczony natężeniem dźwięku w samochodzie, nawet w czasie gwałtownego przyśpieszania(tzn. wkęcanie na obroty, bo przy 60KM o przyśpieszaniu nie mozna powiedziec że jest gwałtowne), jest satysfakcjonująco. Tzn. jest głośno, ale można to znieśc. Dotychczas nim nie jeździłem powyżej 120km/h, więc z hałasu jaki wywołuje wiatr nie zdam sprawozdania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Powiem szczerze nie jest źle. Spalanie na dobrym poziomie. Choc w mieście mnie zaskoczyło.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód podobno traci nieźle na wartości, więc jego kupno to nie bedzie spory wydatek. Sprzedaż natomiast to już inna sprawa. W zamian można dostac dośc dobry, przestronny i komfortowy samochód, o bardzo dobrych właściwościach jezdnych.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zamykanie lewej szyby stanowi pewien problem, ok 1 cm. do całkowitego zamknięcia, uszczelka stawia pewien opór i trzeba okno troche otworzyc i spróbowac ponownie. Samochód był po wypadku, więc owy przypadek nie jest jakoś powiązany z awaryjnościom samochodu samą w sobie. Gorszym natomiast problemem, jest odchodzenie tapicerki z drzwi!! Podsufitka również odchodzi! Pozatym jest w porządku.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu już gorzej. Problem z czujnikiem ruchu. Gdy jest podłączony, silnik przy redukcji biegu zostaje na chwilę na wyższych obrotach. Gdy czujnik jest odłączony, samochód gaśnie przy zatrzymywaniu sie, oraz czasami przy redukcji biegu na niższy. Problem ten prawdopodobnie leży w oprogramowaniu, czyli jest natury elektronicznej :). Pozatym, poważniejszych usterek nie stwierdzono.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 60KM 44kW
[l/100km]