Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Ka I

Cezorex, 4 lata temu
Silnik 1.3 i 60KM 44kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 116 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Ka I 1.3 i 60KM 44kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
3,50
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Układ elektryczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Auto można kupić już za ok.2-3 tyś złotych. Za to mamy bardzo fajne miejskie auto lub na dojazdy do pracy, czy dla młodego kierowcy. W mieście daje radę, parkowanie to łatwizna. Nie rozumiem braku popularności tego auta jako miejskiego pomykacza. Wygląd jest kwestia bardzo dyskusyjna, ale ta bryła pozwala zachować bardzo dużo miejsca w środku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jednostka 1.3 pozwala na dynamiczną jazdę w mieście, jednak w trasie nie ma co liczyć na komfort i dynamikę wyprzedzania. Zaletą jest rozrząd na łańcuszku i sporo miejsca w komorze. Auta mają swój czas, a silnik lubi pluć pod siebie olejem. Na pewno trzeba przygotować się na dolewki między wymianami, mimo, że układ wygląda na szczelny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia piątka, można szybko bujnać go w mieście do 50km/h i na ograniczeniach 70/80 pozwala na oszczędna jazdę. Czasami trzeba wysprzęglić, żeby wrzucić wsteka, ale to norma w tych rocznikach.
3,0
Układ jezdny
Elementy jak drążki czy nawet łączniki stabilizatora lubią się często posypać. Pompa wspomagania głośno pracuje na mocnych skrętach, często trzeba kontrolować stan płynu lub go całkowicie wymieniać. Manewry nie są problematyczne, ale to ze względu na gabaryty auta.
1,0
Karoseria
Ruda goni rudą. Zaczyna się od klapy bagażnika, przechodzi na nadkola i zaraz pożera resztę auta. Ogniska pojawiają się czasami w najmniej oczekiwanym miejscu. Jeśli zdecydujesz się na zakup KAczki, kup też wiadro szpachli.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobry poziom widoczności. Słupki są cienkie, a szyba fajnie położona. Do tyłu można by poprawić widoczność, bo dla wyższej osoby trzeba się schylać. Szyba szybko leci w dół.
3,0
Ergonomia
Czuć komfort w przednim rzędzie podczas jazdy, bo jest na prawdę sporo miejsca, ale z tyłu głowy zawsze siedzi, że podczas stłuczki czy wypadku jesteśmy na mocno przegranej pozycji. Blachy cienkie jak paznokieć, w dodatku zardzewiałe.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja stara się, jednak przy 30 stopniach już nie wyrabia. Całość działa bardzo głośno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj zaskoczę wielu. Z przodu można rozsiąść się jak król, nawet przy 180cm wzrostu, oczywiście kosztem miejsca z tyłu. Konsola umieszczona tak, że komfortowo można ułożyć nogi na pedałach nie ocierając o środkowy most. Z tyłu bez problemu można wozić dzieciaki nie tracąc na komforcie.
2,0
Wyciszenie
Blacha cienka, obicia na drzwiach częściowe, więc wyciszenia praktycznie nie ma. Każdy stuk słychać, każdy element zawieszenia, nawet pracę sprężyn. Jedynie komora silnika jest bardziej wyciszona, ale też nie ma szału zupełnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto już wiekowe, jednak ceny części zamiennych są śmieszne. Najwięcej wydasz zdecydowanie na blacharza, jeśli będziesz chciał z tym walczyć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak za 2-3 tysięce to fajna opcja. Ciężko za tą cenę znaleźć auto ze wspomaganiem, klima czy szybami w prądzie. Jednak trzeba mieć na uwadze, że ciągle coś już będzie ciekło, stukało itp.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elementy zawieszenia się sypią, jakieś pierdoły jak bezpieczniki czy żarówki. Nic specjalnego, normalne zużycie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z droższych rzeczy to pompa wspomagania lubi się wysypać lub uszczelniacz. Tak na prawdę w silniku nie ma co się psuć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Ka I