Inne
: Ciężko wybrać jedną kategorię. Auto jako całokształt zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza na karoserii jest coraz bardziej widoczna
Układ hamulcowy
: Maglownica i drążki
Układ hamulcowy
: Tarcze i klocki ponadprzeciętnie się zużywają
4,0
Całokształt
Nie będę odkrywczy twierdząc, że Fordzik jest idealnym wyborem do miasta. Wjedziesz nim prawie wszędzie i prawie wszędzie zaparkujesz, co bardzo doceniłem, gdy zobaczyłem parking pod naszym nowym mieszkaniem.
Wrażenia
4,0
Silnik
W ciągu niespełna 4 lat przejechaliśmy tym autem ponad 30 tysięcy kilometrów i muszę przyznać, że silnik nigdy nie zawiódł. Ciężko go rozpędzić, ale jak już się uda, to nawet i na autostradzie można jechać bez większych problemów.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa płynnie, nie sprawia problemów, przełożenia łatwo znaleźć. Ideałem byłby szósty bieg, ale to przecież nie te czasy :) Czasami wsteczny bieg nie chce wskoczyć za pierwszym razem, ale to tylko drobny mankament.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny dobrze reaguje na polecenia kierowcy. Musieliśmy regenerować maglownicę, lecz to już 17-letnie auto. Do tego wymiana tarcz i klocków, czyli standardowo.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność we wszystkich kierunkach, czasem inny pojazd potrafi się schować w słupku A, lecz poza tym brak zastrzeżeń. Parkowanie z tak dobrą widocznością nie stanowi najmniejszego problemu.
4,0
Ergonomia
Wszystkie wskaźniki czytelne, przełączniki w zasięgu ręki. Jedyny minus za gniazdko 12V, które mogłoby być umieszczone w innym miejscu, niż zamykana półka. Wygoda foteli nie zachęca do długich wyjazdów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto, które posiadam nie ma klimatyzacji. Nagrzewnica działa bez problemu, auto nagrzewa się szybko i nawet w zimie czasem trzeba zmniejszyć intensywność ogrzewania. Pojawia się problem z ogrzewaniem tylnej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Byłem bardzo zaskoczony, że mimo niewielkich wymiarów autem mogą bez problemu podróżować cztery osoby. Na wakacyjny wyjazd dla dwóch osób z bagażami w zupełności wystarcza.
3,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach słabe wyciszenie daje o sobie znać, ale w mieście praca silnika jest praktycznie niezauważalna.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są może najtańsze z możliwych, lecz ich cena nie stanowi zarazem wielkiego obciążenia w przypadku jakieś awarii, czy okresowej wymiany któregoś elementu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że za cenę, jaką trzeba zapłacić za Forda Ka pierwszej generacji trudno znaleźć bardziej konkurencyjną ofertę. Stosunek jakość/cena = doskonale
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ze względu na wiek auta zdarzają się co jakiś czas mało poważne usterki, jednak nie są one trudne do naprawy. Ich częstotliwość z czasem może jednak okazać się irytująca.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz regeneracji maglownicy, w ciągu ostatnich 4 lat nie mieliśmy żadnej poważnej usterki. Ford okazał się dzielnym i wytrzymałym towarzyszem naszych podróży.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 60KM 44kW
[l/100km]